مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل:

۶۵۰ برنامه در هفته تربیت بدنی برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: بیش از ۶۵۰ برنامه متنوع در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی در هفته تربیت بدنی در استان اردبیل برگزار می‌شود.

سجاد انوشیروانی ۲۷مهرماه در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته تربیت بدنی در اردبیل اظهار کرد: در این ایام که تقارن با هفته وحدت پیدا کرده برگزاری مسابقات مختلف ورزشی را در شهرها و روستاهای استان شاهد هستیم به طوری که همایش‌های پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ورزش کارکنان با گستردگی در سطح استان انجام می‌شود.

وی به سفر پیش روی رئیس جمهور نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر قرار است نشست نخبگان ورزشی به تعداد ۱۵ نفر با رئیس جمهور انجام شده و رئیس دولت سیزدهم پای درد دل‌ها و صحبت‌های قهرمانان و ورزشکاران استان اردبیل بنشیند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل تصریح کرد: قرار شده در سفر رئیس جمهور ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه ورزش اختصاص پیدا کند که این منابع صرف تکمیل پروژه‌های زیرساختی در مناطق مختلف استان شده که امیدواریم ۳۰ درصد این اعتبارات در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام صرف شود.

انوشیروانی افزود: توسعه ورزش قهرمانی و مدال‌آوری ورزشکاران استان در رشته‌های مختلف نیز مورد حمایت جدی است به طوری که در هفته تربیت بدنی سعی بر این است تا ورزش قهرمانی نیز مورد حمایت قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با فروکش کردن بیماری کرونا و گذر از موج پنجم بازگشایی اماکن ورزشی را با همراهی هیئت‌های ورزشی شاهد هستیم که امیدواریم نتیجه و خروجی این تلاش‌های مؤثر در المپیاد پیش رو و همچنین مسابقات قهرمانی آسیا خود را نشان دهد.

انوشیروانی اضافه کرد: ورزش استان در بخش قدرتی و مقاومتی نظیر وزنه‌برداری، ورزش‌های رزمی و کشتی جایگاه مناسبی دارد و ما می‌توانیم بهتر و بیشتر از این جایگاه در جهت کسب مدال‌های رنگارنگ برای ورزش استان استفاده کنیم.

وی فعالیت پایگاه قهرمانی را با ارزیابی ورزشکاران و استعدادیابی گروه سنی نوجوانان و جوانان یادآور شد و بیان کرد: از لحاظ تست بدنی، آمادگی جسمانی و آمادگی روانی گروه‌های سنی مختلف علاقمند به ورزش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که انتظار می‌رود از بین افراد مورد سنجش استعدادهای ناب در رشته‌های مختلف معرفی شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل توسعه ورزش صبحگاهی در پارک‌ها و محلات مختلف و همچنین ارتقا ورزش همگانی شامل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را یادآور شد و ادامه داد: سعی بر این است تا حرکت‌های تحولی در این بخش شکل گرفته و اقدامات مؤثری را در توانمندی ورزش استان شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400072719345
  • خبرنگار :