واریز ۳ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده به حساب شهرداری و دهیاری‌های زنجان

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: ۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان عوارض ارزش‌افزوده به حساب شهرداری و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به میزان عوارض پرداختی از محل مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها، گفت: در نیمه اول امسال بیش از ۱۲۳ میلیارد و ۶۰۸ میلیون و ۹۰۳ هزار تومان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده به حساب شهرداری، عشایر، دهیاری و روستاهای فاقد دهیاری شهرستان زنجان واریز شده است. همچنین بیش از ۳۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان به شهرداری و دهیاری‌های شهرستان ابهر واریز شده است.

وی افزود: در این مدت بیش از ۲۴۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان به حساب شهرداری، دهیاری و عشایر شهرستان ایجرود واریز شده و بیش از ۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان به حساب شهرداری، دهیاری و عشایر شهرستان ماهنشان واریز شده است.

این مسئول ادامه داد: مالیات بر ارزش‌افزوده به‌عنوان یکی از روش‌های جدید دریافت مالیات، جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشورها ایفا می‌کند و مالیاتی است که همه عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات به عنوان مؤدیان نظام مالیاتی باید علاوه بر بهای کالا یا خدمت عرضه شده، به‌صورت درصدی از بهای فروش کالا یا خدمات، در زمان فروش از خریداران اخذ و به‌صورت دوره‌ای (فصلی) به حساب مشخص شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.

رضوی تصریح کرد: چنانچه مالیات بر ارزش‌افزوده به شکل موثر و مطلوب اجرا شود، بسیاری از حلقه‌های زنجیره مبادله‌های اقتصادی که در وضعیت موجود از نظارت دستگاه مالیاتی و بخش مالیات بر درآمد خارج است، کنترل می‌شود و به این ترتیب بخش مالیات بر درآمد از پایه متحول خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان، خاطرنشان کرد: قانون مالیات بر ارزش‌افزوده یک قانون ملی - محلی است و به‌گونه‌ای که از نرخ ۹ درصد قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، ۳ درصد آن تحت عنوان عوارض ارزش‌افزوده صرف هزینه‌های عمران شهرها و روستاها می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400072618626
  • خبرنگار : 50165