معاون بهره برداری و توسعه آب استان اعلام کرد:

علت کاهش فشار آب در برخی مناطق همدان مشخص شد

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعلام کرد: کاهش فشار آب از ساعت ۲۳ به ساعت ۲۲ تغییر کرده است و علت کاهش فشار آب و عدم آن در برخی مناطقه به عوامل مختلفی بستگی دارد.

حمیدرضا نیکداد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کاهش فشار آب به صورت سراسری در شهر همدان اجرایی می‌شود که در گذشته از ساعت ۲۳ این امر انجام می‌گرفت اما به مدت یک هفته است که کاهش فشار آب از ساعت ۲۲ انجام می‌گیرد.

وی افزود: در هیچ یک از منطقه‌های شهر همدان قطعی کامل آب وجود نداشته و تنها کاهش فشار آب را از طریق کنترل‌گرها از خردادماه اجرایی کرده‌ایم.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب همدان در مورد تغییراتی در ایجاد کاهش فشار آب در روزهای آینده در تامین آب شهری گفت: اگر تغییراتی اعمال شود به تمامی شهروندان اطلاع رسانی می‌کنیم.

نیکداد خاطرنشان کرد: کاهش فشار آب براساس کنترل‌گرها انجام می‌شود و برخی مناطق به علت دوری و نزدیکی به شیرهای فشارشکن ساعت کاهش فشارآب در منزلشان متغیر است.

وی با بیان اینکه ۷۰ شیر فشارشکن در منطقه شهری همدان وجود دارد، تصریح کرد: راس ساعت ۲۲ کاهش فشار آب به صورت سراسری انجام می‌شود اما برخی ساختمان‌ها به علت نزدیکی به شیر فشار شکن راس ساعت مقرر با کاهش فشار آب مواجه می‌شوند اما برخی منازل به علت دوری از شیر فشار شکن دیرتر با کاهش فشار آب مواجه می‌شوند.

وی گفت: برخی ساختمان‌ها به ویژه ساختمان‌های آپارتمانی، در طبقات بالا به علت کاهش فشار آب با قطعی کامل آب همراه هستند و این در حالیست که طبقات اول و دوم تنهابا کاهش فشار مواجه می‌شوند.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب همدان یادآور شد: انشعاب آب برخی ساختمان‌ها از خطوط اصلی آب گرفته می‌شود که این  گونه ساختمان‌ها با کاهش فشار آب همراه نیستند و علت عدم کاهش فشار آب در برخی مناطق به این علت است.

نیکداد با بیان اینکه تامین آب شرب شهر همدان از سداکباتان، چاه‌ها و تصفیه خانه عباس آبادانجام می شود، گفت: در حال حاضر وضعیت آب سد بسیار نامطلوب بوده و سعی می‌شود بهره برداری از آب سد اکباتان را به حداقل برسد که امیدواریم با بارش پاییزی وضعیت این سد بهتر شود.

وی ادامه داد: تصفیه خانه عباس آباد جزو تصفیه خانه‌های فصلی بوده که در حال حاضر برای تامین آب شرب همدان از این تصفیه خانه بهره برداری می‌شود.

نیکداد در پایان گفت: خشکسالی در سالجاری در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده به گونه‌ای که بسیاری از شهرها در سطح کشور با تنش آبی مواجه هستند و با توجه به اینکه در آغاز فصل زمستان هستیم، امیدواریم شهروندان همراهی لازم را با مجموعه آب و فاضلاب داشته باشند تا با بارش‌های پاییزی  و زمستانی این موضوع مرتفع شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400072517497
  • خبرنگار : 50453