رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خبر داد:

برگزاری چهار رویداد شتاب در لرستان/ بازگشایی دانشگاه از ۱۵ آبان‌ماه به صورت حضوری

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان از برگزاری چهار رویداد شتاب در استان خبر داد.

دکتر ایرج نیک‌پی امروز به مناسبت ۲۹امین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و شروع سال تحصیلی جدید که با حضوردکتر محمدحسین  امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور که در سالن آمفی‌تئاتر این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ مرکز علمی کاربردی در استان وجود دارد که چهار مرکز در بخش صنعت، هشت مرکز هیات موسسی و چهار مرکز دیگر در حوزه خدمات اجتماعی و فرهنگ وهنر فعال هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۷۰۰۰ دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۶۰ هزار فارغ‌التحصیل از این دانشگاه وارد عرصه‌های خدماتی و تولیدی شدند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان از پذیرش  ۳۳۴۲ دانشجوی جدید در این دانشگاه خبر داد و گفت:  از این تعداد، ۲۱۴۱ نفر در مقطع کاردانی و ۱۲۰۱ نفر در مقطع کارشناسی هستند.

نیک پی عنوان کرد: ضرورت دارد بستر برای حضور دانشجویان در کلاس‌ها برای نیمسال جدید فراهم شود و ۱۵ آبان ماه کلاس‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همزمان با سراسر کشور بازگشایی و کلاس‌های حضوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۲ مرکز از مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برای برگزاری دوره‌های مختلف اعلام آمادگی کردند، افزود: در آبان‌ و آذرماه امسال چهار رویداد شتاب شامل رویداد شتاب گچ توسط آریا گچ پلدختر، رویداد شتاب ضایعات سنگ توسط مرکز علمی کاربردی شیشه لرستان، رویداد شتاب یخچال توسط مرکز علمی‌کاربردی یخچال‌سازی و رویداد مرزه خوزستانی توسط مرکز آموزش علمی‌ کاربردی جهاد دانشگاهی لرستان برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: همچنین به منظور رفاه حال دانشجویان این مراکز موفق به جذب ۹۵ درصد اعتبارات وام دانشجویی در استان شدیم.

نیک‌پی، عضویت در کنگره ۶۳۰۰ شهید استان با برگزاری کرسی‌های مناظره و شب‌های شعر و ... را از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه‌ برشمرد و گفت: یکی از دغدغه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی کیفی‌سازی آموزش است که در این راستا پالایش مدرسان انجام و از مجموع ۲۲۰۰ مدرس استان به ۸۷۰ مدرس براساس شاخص‌های سازمان مرکزی رسیدیم.

وی بیان کرد: دانشجو یعنی ایده، خلاقیت و فکر جدید و در کنار این مهم باید به دنبال تزکیه نفس و پالایش درونی نیز باشیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400072114831
  • خبرنگار : 50177