محمد وحیدی، در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طبق مواد ۲۳، ۲۳ و ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس، ریاست مجلس و اعضای هیات رئیسه در حوزه وظایف خود مسئولیت مشترک دارند، اضافه کرد: مجلس یازدهم در حال به سرانجام رساندن کار۱۰ ساله دولتها و مجالس گذشته در زمینه رتبه بندی معلمان است و نباید پیگیریها و اقدامات انجام شده در این مرحله متوقف شود.
وی با بیان اینکه علت توقف لایحه رتبه بندی معلمان، درخواست برنامه و بودجه کشور بوده است، تصریح کرد: با بررسیهای مجدد که به درخواست برنامه و بودجه انجام شد، ۱۰ اولویت از این لایحه حذف شد اما همچنان اجرای این لایحه متوف شده است.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ امضا برای در اولویت قرار گرفتن این لایحه جمعآوری شده است و پاسخ قانع کنندهای برای علت توقف این لایحه وجود ندارد.
وحیدی با تأکید بر ضرورت اجرای لایحه رتبه بندی معلمان، بیان کرد: آموزش و پرورش بدون محوریت معلم در دوران تحولی و بدون توجه به شاخصهای تعلیم و تربیت، نمیتواند آموزش و پرورشی درحال رشد باشد.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب لایحه رتبه بندی معلمان و تبدیل آن به قانون برای محوریت قرار گرفتن شایستگی در این وزارتخانه،یک ضرورت است.
وی ادامه داد: برخی با این باور که اجرای طرح رتبه بندی معلمان هزینه بر و تعداد فرهنگیان زیاد است، تاکنون مانع از انجام آن شدند؛ این درحالی است که معلمان نیز همانند سایرخدمتگزاران نظام، عنصری مهم هستند و اهمیت ویژهای که دارند این است که نسل آینده توسط آنها تربیت میشود.
وحیدی با اشاره به اینکه متاسفانه دستگاه آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید را بدون وزیر آموزش و پرورش آغاز کرد و امیدواریم این موضوع سریعتر حل وفصل شود، اظهار کرد: اگر همه دستگاهها و مسئولان، مدرسه را کانون تربیت بدانند، مشکلات جامعه نیز کمتر و کمتر میشود.
انتهای پیام