علی الهامی، امروز یکشنبه ۱۸ مهر در نشست خبری با اشاره به به راهاندازی سرویس پستی درخواست غیرحضوری مدارک پایان تحصیلی برای جامعه دانشگاهی و دانشآموختگان، اظهار کرد: این سامانه برای دانشگاههای بیرجند، علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی بیرجند راهاندازی شده و تاکنون چهار هزار دانشجو از آن استفاده کردند.
به گزارش ایسنا، مدیرکل پست خراسان جنوبی بیان کرد: در این ارتباط دانشجویان برای تحویل گرفتن مدرکشان مشخصات خود را در سایت وارد کرده و سپس مدرک تحصیلی به نشانی دانشآموخته ارسال خواهد شد که این خدمت فقط در خراسان جنوبی ارائه میشود.
وی با بیان اینکه ترافیک وارده محصولات به استان در این مدت ۸۳۷ هزار و ۵۰۵ مرسوله بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافت، تصریح کرد: خرید اینترنتی صادره از خراسان جنوبی در ۶ ماه نخست سال جاری، ۶ هزار و ۲۷۳ مرسوله بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد افزایش یافت و خرید اینترنتی وارده به استان با ۳۹ هزار مرسوله در این مدت ۱۷ درصد رشد داشت.
مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون ۱۳۵ فروشگاه اینترنتی در این استان دارای غرفه مجازی از پست هستند که بهصورت اینترنتی کار خود را انجام میدهند، اظهار کرد: پست نقش اساسی در تجارت الکترونیکی دارد و شبکه منظمی است که در دوران ارتباطات مجازی و الکترونیکی نقش اصلی تجارت الکترونیکی را بازی میکند.
الهامی با بیان اینکه در دوران تحریم مرسولات پستی به همه کشورهای دنیا جز اسراییل در حال ارسال است گفت: پست کهنترین تشکل ارتباطی است که از دیرباز تاکنون فعالیت میکند و ورود فناوری ارتباطات در پست هم تاثیر گذاشته است از این رو کسب و کارهایی که به سمت اینترنت سوق داده نشود در آینده دچار مشکل میشود.
وی با بیان اینکه در شرایط کرونا حوزه ارتباطات پست با افزایش ترافیک مواجه شد افزود: در این مدت مرسولات پستی وارده ۲ برابر و مرسولات صادره، ۲.۵ برابر افرایش یافت.
وی گفت: کارکنان پست در وضعیت کرونایی بدون وقفه به مردم ارائه خدمت میکنند و مرسولات را در کمترین زمان ممکن به مقصد میرسانند از طرفی بستری را فراهم کرده تا تامین مایحتاج زندگی مردم بهصورت اینترنتی انجام شود.
مدیرکل پست خراسان جنوبی اظهار کرد: اداره کل پست استان به لحاظ شاخصهای عملکردی در سال ۹۹ رتبه نخست کشور را بین ادارات کل استانهای کشور کسب کرد و در این راستا شاخصهایی از جمله میزان درآمد حاصل از خدمات مختلف، ترافیک مرسولات، ضریب تعادل درآمد بر هزینه، کیفیت خدمات پستی، فرایندهای داخلی و رضایت مشتریان بررسی و پایش شده است.
انتهای پیام