به گزارش ایسنا، علی عبداله پور در این باره افزود: مسئولیتهایی که در قبال شهروندان و مسافران داریم را به نحو احسن انجام میدهیم و میدانیم که حیات شرکت بهره بردای متروی تهران و حومه بستگی به حرکت قطارها دارد و این مستلزم هزینه کردن برای نگهداری و تعمیرات قطارها و افزایش قابلیت آنها در چرخه سیر است.
وی تصریح کرد: هزینه تعمیرات اساسی۳۱ رام قطار DC از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه با مشارکت شهرداری تهران تأمین شده و با توجه به احتمال بازگشایی مدارس در نیمه دوم سال تعمیرات اساسی این قطارها طبق برنامه ریزی انجام شده است.
عبداله پور با بیان اینکه انجام تعمیرات اساسی پنج واگن دوطبقه از قطارهای خط ۵ نیز در حال انجام است، گفت: در حال حاضر به علت نبود نقدینگی قطارها از ردههای تعمیرات اساسی عقب هستند.
وی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از ۱۷۱ قطار مترو نیاز به بازسازی دارند، که بیش از ۴۱ رام این قطارها متعلق به نسل اول است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: عقب ماندگی در زمینه تعمیرات اساسی در قطارهای سری DC یا قطارهای نسل اول که پس از طی کردن هر ۹۰۰ هزار کیلومتر در مرحله اورهال قرار می گیرند بیشتر است و باید هرچه زودتر انجام شود.
وی افزود: به عنوان اولین بهرهبردار مترو در ایران تلاش کرده ایم در سالی که توسط مقام معظم رهبری( مدظله العالی) سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده، ارتباط خود را با دانشگاه ها، تولیدکنندگان و صنعت گران داخلی بیش از گذشته افزایش دهیم و با کاهش موانع بین دانشگاه ها و تولیدکنندگان شاهد به ثمر رسیدن تولیدات داخلی در صنعت مترو باشیم.
بر اساس گزارش روابط عمومی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ عبداله پور با اشاره به اینکه تامین قطعات و رفع نواقص قطعات تجهیزات داخلی واگن های خطوط به جهت جلوگیری از ایجاد اختلال در بهره برداری قطارها با جدیت پیگیری می شود، گفت: تامین اقلام تهویه واگن، جهت بهبود کیفیت تهویه واگن های درون شهری، ترمز قطارها جهت ایجاد حداکثر ایمنی و جلوگیری از بروز اختلال در حرکت قطارها، قطعات سیستم روشنایی، سامانه PIS ناوگان بخشی از اقلام مورد نیاز براساس اولویت است که به دنبال تامین آن هستیم تا کمبود قطعات مورد نیاز ناوگان در حال بهره برداری در این موارد را رفع نماییم.
انتهای پیام