مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در حاشیه بازدید از راه اندازی این پروژه با بیان اینکه به کمک همکاران ذوب آهنی توانستیم گلوگاه فرایند تولید ریل را با اضافه کردن یک خط جدید اره و دریل برطرف کنیم، گفت: برنامه ریزی و طراحی خط تولید ریل خریداری شده در ذوب آهن اصفهان بر اساس ۱۲۰ متر تعریف شده است از آن جایی که وزارت راه به تولید ریل بیش از ۱۸ متر رضایت نداده بود، بنابراین گلوگاهی ایجاد شده بود که با اضافه کردن اره و دریل این گلوگاه برطرف شد.
منصور یزدی زاده به توسعه و افزایش تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر نیز اشاره کرد و افزود: ورق سازه های فولادی یکی از این دست محصولات است که با تولید ۴۰۰ تن ورق سازه ۳۰۰×۲۰ در یک شیفت ۸ ساعته رکورد جدیدی ثبت شد، همچنین تولید آن در آینده به ۶۰۰ تن در هر شیفت افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به سیاست دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در سال، تأکید کرد: بخشی زیادی از این مسکن های ساخته شده را سازه های فولادی تشکیل خواهد داد که ورق سازه های فولادی نقش اساسی در تحقق برنامه دولت در این زمینه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان به شکستن رکورد ۲۵ ساله تولید کلاف نیز اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم روند تولید کلاف را برای ماه های آتی حفظ کنیم.
وی با بیان این که کلاف برای مصارف داخلی و صادرات، یک محصول استراتژیک محسوب می شود، گفت: علی رغم تحریم ها، فراگیری کرونا، کمبود آب، برق و مواد اولیه و سایر چالش هایی که فولادسازان با آن روبرو هستند امیدوار هستیم برنامه صادرات محصولات شرکت را مطابق با برنامه پیش ببریم.
به گزارش ایسنا، معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در خصوص پروژه تامین و نصب و راه اندازی اره و دریل جدید نورد ۶۵۰، گفت: با توجه به تولید ریل در نورد ۶۵۰ به عنوان یک محصول استراتژیک و لزوم افزایش ظرفیت و کیفیت محصول تولیدی، علیرغم تحریم های ظالمانه، برنامه ریزی لازم جهت تامین یک دستگاه اره و دریل مخصوص ریل با ظرفیت برش و سوراخکاری حدود ۳۹ تن بر ساعت برای ریل از شرکت لینزینگر اتریش به عنوان یکی از معتبرترین شرکتهای دنیا در این زمینه انجام شد و در حال حاضر در مرحله تست و راه اندازی است.
مهدی نصر افزود: مطالعات، مهندسی و نظارت عالی این طرح با محوریت مدیریت هماهنگی امور مهندسی و نظارت، فاز تامین توسط مدیریت خرید تجهیزات و قراردادهای توســعه و همچنین عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات بر پایه استفاده حداکثری از زیر ساختها و توان داخلی شرکت با همکاری مدیریتهای اجرایی توسعه، مهندسی نورد، برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیــرات مکانیک، تعمیرات و نوسازی راه و ســاختمان و تولید و توزیع برق انجام شده است.
انتهای رپورتاژ