گرامیداشت ششمین سالگرد شهید همدانی؛

شهید همدانی ورق جنگ را به نفع نیروهای سوری برگرداند

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) گفت: سردار شهید همدانی همواره بسیار فروتن و خاکی بود و هیچ‌گاه خود را در مقابل همرزمانشان بالاتر نمی‌دانست ما نیز همیشه او را به چشم برادر و پدر خود می‌دیدیم. 

به گزارش ایسنا، سردار مهدی فرجی، در مراسم گرامیداشت ششمین سالگرد شهادت سردار همدانی و شهدای مدافع حرم استان ادامه داد: سردار همدانی هیچ‌وقت نخواست کارهای بزرگ را به نام خودش ثبت کند، او خالق دفاع وطنی در سوریه بود که با راه‌اندازی این بسیج مردمی در سوریه ظرف مدت چندماه ورق جنگ به نفع نیروهای سوری برگشت آن‌ هم در شرایطی که بیشتر این کشور اشغال شده بود. 


جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) اضافه کرد: شهید همدانی در دفاع مقدس سختی‌های زیادی کشید اما یکبار نشد گلایه کند و انتقادی داشته باشد خدمت به انقلاب، مردم و مظلومان را تکلیف‌ خود می‌دانست و سعی می‌کرد همیشه به عنوان سرباز ولایت باقی بماند و این نگاه تا آخر عمر شریفش با او همراه بود. 


سردار فرجی با بیان اینکه سردار همدانی آنقدر که به دنبال کار فرهنگی بود به کارهای نظامی تاکید نداشت، ابراز کرد: تفاوت حاج حسین سال ۵۹ تا ۹۴ فقط با تجربه‌تر و شجاع‌تر شدنش بود اما طرز فکر، انرژی خاصش و پرکاری خود را در لحظه لحظه حرکت در سوریه تا لحظه شهادت به همراه داشت.

  فرمانده تیپ‌۳۲ انصارالحسین(ع) نیز بیان کرد: سردار همدانی واقعا حبیب سپاه بود و در سپاه خیلی کم نظیر و بی نظیر بود.

سردار بهاریان اضافه کرد: بنده هر موقع برای جلسات به تهران می‌رفتم خدمت ایشان نیز می‌رسیدم در یکی از دیدارها در قرارگاه امام حسین(ع) عنوان کردم که طرح‌هایی برای ارتقاء تیپ ۳۲ داریم ولی نیاز به اعتبار است، سردار عنوان کرد" ما در زمان جنگ لشکرانصارالحسین(ع) را بدون هیچ‌ اعتباری و دست خالی ساختم برو کارهایت پیگیری کن" بنده به همدان برگشتم و به لطف خدا در همان مدت تمام طرح‌ها نیز محقق شدند.
وی ادامه داد: سردار از نظر علم نظامی سرآمد بود و طرز فکر جهادی خود را تا زمان شهادت ادامه داد و همیشه افسوس می‌خورد که رفقا رفتنند و از این جمع جا ماندیم و در نهایت خداوند پاداش ایثار و مجاهدت ایشان را با شهادت عطا کردند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400071509976
  • خبرنگار : 50239