یک مسئول عنوان کرد:

پاسخگویی وقف به نیازهای اساسی جامعه، اگر به درستی ریل گذاری شود

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محلات گفت: بهره گیری از ظرفیت سنت حسنه وقف به رفع کمبودهای اقتصادی و فرهنگی جامعه کمک می کند.

حجت الاسلام حمید کرمی همزمان با فرارسیدن هفته وقف در گفت‌وگو با ایسنا،  وقف را ظرفیتی برای برطرف کردن نیازهای اقتصادی جامعه برشمرد و اظهار کرد: بهره گیری مطلوب و بهینه از سنت وقف و موقوفات می‌تواند راهگشای حل مشکلات کشور باشد، این در حالی است که در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از ظرفیت وقف فاصله داریم و باید تلاش کرد از همه ظرفیت سرمایه گرانبهای وقف آنگونه که باید استفاده شود.

وی با اشاره به تاکید آموزه های دینی در بهره گیری از ظرفیت وقف گفت:  وقف دارای حیطه گسترده‌ای از فعالیت هاست و اگر به درستی ریل گذاری و هدایت شود، به بسیاری از نیازهای جامعه پاسخ می‌دهد و جامعه بشری هیچ وقت با کمبودهای اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی روبرو نخواهد شد.

رییس اوقاف محلات در ادامه با تاکید بر هدایت وقف متناسب با نیازهای روز جامعه اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین موقوفات براساس نیات واقفان صرف روضه خوانی برای اهل بیت علیه السلام می شود در حالیکه علاوه بر وقف در این حوزه می‌توان درخصوص نیازهای جامعه نظیر دارو و درمان افراد نیازمند، اشتغال، علم و فناوری، ازدواج و تحصیل افراد دارای مشکلات اقتصادی،  کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و ‌... هم وقف کرد.

حجت الاسلام کرمی در ادامه با اشاره به برنامه های هفته وقف در شهرستان محلات گفت: ۲۶ برنامه برای هفته وقف در این شهرستان پیش بینی شده که شامل برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری کشوری روح الله آقایی، غبار وبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با امام جمعه، نماینده مجلس، فرماندار، ریاست دادگستری، دادستان شهرستان، توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی، غبارروبی بقعه امامزاده عبدالله(ع) و مرثیه سرایی، دیدار با خانوده شهدا، نشست تخصصی با وکلا، فرهنگیان و دانشگاهیان،  برگزاری شورای خیریه، تجلیل از مدافعان سلامت و برگزاری همایش یاوران وقف و تجلیل از اصحاب وقف است.

وی بیان کرد: دهه وقف یادآور سنت حسنه اسلام است و ایام این دهه با عناوینی همچون وقف، ترویج فرهنگ قرآن، عترت و مهدویت؛ وقف، خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه؛ وقف، بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ زیارت؛ وقف و کاهش آسیب‌های اجتماعی؛ وقف، توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی؛ وقف، اشتغال و تولید، نامگذاری شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400071409201
  • خبرنگار : 50212