قول مساعد استاندار جدید در اولین بازدید از واحدهای صنعتی سمنان

استاندار جدید سمنان از تلاش برای فعال‌سازی واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولیدی واحدهای نیمه‌فعال به عنوان یکی از جدی‌ترین اولویت‌های این استان نام برد.

سیدمحمدرضا هاشمی در پایان بازدید از دو واحد صنعتی فروسیلیس و صنعتی‌سازان در شهرک صنعتی سمنان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در 19 شهرک صنعتی این استان بیش از 1300 واحد صنعتی وجود دارد .

وی با بیان اینکه برخی از این واحدها پایین‌تر از ظرفیت خود کار می کنند افزود: برخی از واحدها یا به دلیل فرسودگی ماشین آلات، تعطیل و یا به دلیل نبود نقدینگی به تملک بانک ها درآمدند که تلاش ما بر فعال سازی مجدد و افزایش تولید آنها خواهد بود.

استاندار سمنان با اشاره به بازدید از شهرک صنعتی سمنان در نخستین هفته کاری خود در سمنان ادامه داد: این بازدیدها در راستانی تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال و پشتیبانی و جهش تولید و همچنین با توجه به رویکرد انقلاب اسلامی در گام دوم و همچنین به دنبال سیاست های دولت رئیسی به طور ویژه دنبال خواهد شد.

وی کمک به فعالان اقتصادی و صنعتی در دوره جنگ اقتصادی را ضروری خواند و تصریح کرد: بعد از این بازدیدها، مسائل آنها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح و در خصوص آنها تصمیم گیری می شود.

هاشمی با بیان اینکه واحد صنعتی فروسیلیس 350 نیرو و صنعتی‌سازان بیش از 85 نیرو دارد افزود: مهمترین مشکلات این واحدها به کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و همچنین برخی مشکلات با دستگاه هایی نظیر بیمه‌ها، تامین اجتماعی و برخی دستگاه های خدمات رسان برمی گردد که بعد از این بازدید در کارگروه تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح و در ارتباط با آنها تصمیم گیری خواهد شد.

وی از تلاش برای فعال سازی واحدهای نیمه فعال خبر داد و گفت: همه تلاش ما و همکاران مان در استان بر این است که اگر مانع و یا موانعی سد راه تولید و سرمایه گذاری در استان باشد را با جدیت برداریم تا از این طریق به رونق تولید در استان کمک کنیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400071107477
  • خبرنگار :