به گزارش ایسنا، بنابر اعلام خانه انزلی، در جریان اتفاقاتی مثل خشکسالی و تغییرات اقلیمی، بسیاری از ساکنان جنوبی یا بخشهای مرکزی کشور تصمیم به مهاجرت گرفتهاند.
بررسیهای خانه انزلی، به عنوان یکی از معتبرترین موسسات ملکی استان گیلان در شهر بندر انزلی نشان میدهد که طیف گستردهای از مشتریان املاک در گیلان و شهر انزلی در خصوص مشاوره تخصصی، راهنمایی دقیق و خرید مطمئن دغدغهمند هستند.
عادل کاظمی، متخصص حوزه املاک صراحتا به این موضوع اذعان دارد که براساس گردآوری دادههای «خانه انزلی» و گزارش مرکز آمار، گیلان به لحاظ مهاجرپذیری در بالاترین رده طی سالهای اخیر قرار داشته. طبق این آمار ۵۸ درصد مهاجران به استان گیلان از نقاطی مانند تهران، البرز و قم بوده اند.
کاظمی معتقد است: «نباید فراموش کنیم که انزلی پر بارانترین شهر ایران است و در شرایط فعلی بسیاری از شهرهای جنوبی کشور درگیر مسئله خشکسالیاند. بنابراین طیف کثیری از مردم درصدد مهاجرت و خرید ملک در گیلان هستند اما نه اطلاعات کافی دارند و نه به راحتی میتوانند به هر بنگاه یا موسسه اطمینان کنند.»
از طرف دیگر با افزایش بیرویه قیمت مسکن و اجاره بها در شهرهایی نظیر تهران، سیل مهاجرت به استانهای شمالی قوت بیشتری گرفته. پایینتر بودن هزینه حمل و نقل، خرید و فروش خانه و زمین و اجاره بها در استانهای شمالی خصوصا استان گیلان باعث شده بسیاری از افراد، شهرهای این استان، مخصوصا بندر انزلی را برای سکونت دائمی انتخاب کنند.
بسیاری از کارشناسان معتقدند این موسسه به نوعی بهترین و بزرگترین مرجع تخصصی خرید و فروش آپارتمان، ویلا و زمین در انزلی است که کاملترین فرآیندهای خدمت در این حوزه را ارائه میدهد. اما آنچه خانه انزلی را از سایر موسسات مستثنا کرده، الزام رعایت خط مشیهای اخلاقی و قانونی این حوزه بوده که فرصتِ امن خرید ملک برای سکونت یا سرمایهگذاری را فراهم آورده است.
این موسسه ملکی با شعار «خانه انزلی، خانه شماست» تاکنون به طیف وسیعی از مردم، چه اهالی بومی شهر و استان گیلان و چه افرادی که درصدد سرمایهگذاری امن ملکی در شمال کشور به ویژه منطقه آزاد بندر انزلی بودهاند، خدمت رسانی کرده است.
معافیتهای مالیاتی، استفاده از مزایای رفاهی سکونت در منطقه آزاد تجاری انزلی مانند خرید ماشینهای با پلاک منطقه و به نصف قیمت واقعی، بسیاری از سرمایهگذاران را برای تاسیس شرکتهای خصوصی به این منطقه کشانده است.
سرمایه گذاری و خرید و فروش ملک در منطقه آزاد انزلی با رشد چشمگیری همراه بوده که افراد مختلف از دیگر استانها را برای معامله در این منطقه ترغیب میکند. از طرف دیگر با تصویب و اجرایی شدن خط راه آهن کریدور شمال که تهران را به رشت و از آنجا به انزلی متصل کرده و در انتها به شهرستان آستارا ختم میشود، توسعه اقتصادی و تجاری بیشتر در سالهای آینده پیش بینی خواهد شد.
کاظمی معتقد است: «وجود چنین مجموعهای و ضرورت آن بیش از پیش در شهر توریستی بندر انزلی احساس میشد.» لزوم درک «نیاز مشتریان برای خرید و فروش یا اجاره در حوزه املاک»، «دسترسی آسان به موقعیتهای ملکی»، «شفافیت با اتکا به ضوابط قانونی کشور»، «امنیت و استراتژی برد - برد در قراردادها»، «خرید و فروش به مثابه امنیت در سرمایه گذاری»، «رشد فناوری در عرصه عمومی منطقه بالاخص شهر بندرانزلی» و «میزان گسترش تقاضا در بستر دیجیتال برای بررسی و مقایسه دقیق نیازمندیها» از پارادایمهای اصلی شکل گیری خانه انزلی بوده است، تصمیمی که اساس و اصل آن در خدمت «خلق ارزش» شکل گرفته و بر مبنای «تحقق ارزش» بنا نهاده شده است.
یکی از راهکارهای خلاق خانه انزلی، اختصاص یک راهنمای کامل برای بررسی و آشنایی با بهترین محلات و مناطق انزلی برای خرید خانه و سکونت. این راهنما مشتمل بر ۱۲ فایل بررسی تحلیلی و موشکافانه برای سرمایهگذاری ملکیست که برای مطالعه کامل آن می توان به وبسایت khaneanzali.com مراجعه کرد.
نکات مهم برای خرید آپارتمان و ویلا در انزلی
خرید ویلا یا آپارتمان؟ کجا و چطور؟ این سوال بسیار مهم است. به سبب عدم آشنایی درخواست کنندگان و صرف نفع شخصی، بسیاری از واسطه های فروش از بیان جزییات و تحلیل فرصتها و تهدیدات امتناع کنند. انتخاب منطقه اولویت اول است. این که قصد سکونت در «غازیان» را داشته باشید یا «انزلی»؟ نزدیک به ساحل یا در محدوده بافت کلاسیک شهر. بررسی آپارتمان به لحاظ کیفی، توجه به ساختار ملک و مسائلی از این دست.
چرا خرید خانه در بندرانزلی
هزینههای گزاف، محدودیت توان خرید خانه، حملونقل شهری در کلانشهرها و عدم توازن دخل و خرج، بیش از گذشته زندگی در این شهرها را با بحران روبرو ساخته و به هیچ عنوان، نقش شهر، محل زندگی و سبک زندگی پر اضطرابش را نمیتوان نادیده گرفت.
طبق گزارشات سال ۹۸، شیوع اختلالات روانی در کشور به رقم ۲۳.۶ رسیده که از آن میان ۸۸ درصد مربوط به شهر تهران است. حتما باید مدنظر داشت که بندرانزلی به خاطر سهگانه «تاریخ»، «طبیعت» و «فرهنگ» به یُمن ظرفیت تجاری خود، در آیندهای نه چندان دور بدل یه یک موقعیت استثنایی خواهد شد.
انتهای رپرتاژ آگهی