رئیس اداره مسافر راهداری استان خبر داد:

بهره‌مندی بیش از ۷۴۹ هزار نفر از خدمات حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری لرستان

رئیس اداره مسافر راهداری لرستان گفت: شش‌ماهه نخست امسال ۷۴۹ هزار و ۲۷۳ نفر از خدمات حمل‌ونقل عمومی مسافر برون‌شهری استان بهره‌مند شده‌اند.

مصطفی سمساریان امروز هفتم مهرماه، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه ۷۴۹ هزار و ۲۷۳ مسافر در قالب ۱۲۷ هزار و ۳۴۷ سفر از خدمات ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری استان لرستان استفاده کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۸ شرکت و موسسه مسافربری با تعداد ۱۳۷۸ دستگاه انواع ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه‌ای و ۲۳۹۲ راننده در بخش حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری مسافر استان دارند.

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه پنج انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل و سه انجمن صنفی رانندگان در حوزه مسافر فعال هستند، خاطرنشان کرد: کارشناسان اداره مسافر در ۱۰ پایانه مسافربری سطح استان و پنج دفتر نمایندگی شهرستان‌ها مشغول نظارت بر روند ارائه و ارتقاء خدمات سفر، رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسافر و احصاء نواقص پایانه‌ها و پیگیری اصلاح این نواقص هستند.

سمساریان از در دست اجرا بودن طرح ممنوعیت ورود ناوگان غیربومی به شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد به‌منظور کمک به چرخه اقتصاد ناوگان بومی خبر داد و افزود: همچنین با توجه به شیوه کرونا از اواخر سال ۱۳۹۸ تاکنون و ضرورت رعایت ضوابط حمل‌ونقل مسافر با ۵۰ درصد ظرفیت و برابر پروتکل‌های بهداشتی، در شش‌ماهه امسال با برقراری بازدیدهای روزانه و گشت‌های شبانه‌روزی کنترل دروازه‌ای با حضور کارشناسان حمل‌ونقل و پلیس به تعداد ۱۳۵۳ مورد نسبت به نظارت بر عملکرد ناوگان اقدام شده و تاکنون ۴۱ تذکر شفاهی و ۱۳ تذکر کتبی برای رانندگان متخلف صادر شده است.

وی با اشاره به روند رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل، اضافه کرد: در این مدت ۵۲ فقره پرونده رانندگان متخلف و ۵۸ فقره پرونده شرکت‌های حمل‌ونقل متخلف برای رسیدگی و برخورد متناسب با متخلفان به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع شده است.

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری لرستان با در اختیار داشتن ۱۷۵ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۸.۰۹ سال، ۵۱۳ دستگاه مینی‌بوس با میانگین عمر ۳۳.۶۹ سال و ۶۱۹ دستگاه سواری کرایه با متوسط عمر ۱۲.۸۲ سال در حال خدمات‌دهی به متقاضیان است و در حال حاضر نیز با توجه به بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای مهران و شلمچه، آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۲۳:۳۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400070705002
  • خبرنگار : 50176