سایه رکود کرونایی بر گردشگری طالقان

عضو پژوهشکده مطالعات و تحقیقات طالقان شناسی گفت: طبق آمار شورای جهانی گردشگری و سفر،۵۰ میلیون شغل مربوط به صنعت گردشگری در سراسر جهان به دلیل شیوع کرونا در معرض خطر است.

مهدی آهنگری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه روز جهانی جهانگردی هرساله در تاریخ ۲۷ سپتامبر و با هدف افزایش آگاهی از ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این صنعت و سهم آن در دستیابی به اهداف توسعه پایدار، جشن گرفته می‌شود، گفت: در سال ۲۰۲۱ «گردشگری برای رشد فراگیر» به عنوان شعار روز جهانی گردشگری انتخاب شد.

آهنگری ادامه داد: شهرستان طالقان با داشتن جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد، یکی از مناطق گردشگری کشور است که مانند همه نقاط دیگر کشور تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار دارد و سایه سنگین این بیماری صنعت گردشگری طالقان را دچار رکود کرده است.

وی افزود: طبق آمار شورای جهانی گردشگری و سفر،۵۰ میلیون شغل مربوط به صنعت گردشگری در سراسر جهان به دلیل شیوع کرونا در معرض خطر است و سازمان جهانی گردشگری معتقد است دولت‌ها باید بعد از بحران کرونا کمک‌های حمایتی را برای کمک به فعالان این قشر در نظر بگیرند.

عضو پژوهشکده مطالعات و تحقیقات طالقان شناسی خاطرنشان کرد: اقتصادهایی هم که پایه اصلی آنها بر صنعت‌هایی همچون گردشگری است در معرض نابودی سریعتری قرار گرفته که علاوه‌ بر مشکلات ناشی از شیوع کرونا، تبعات فرهنگی، اجتماعی و روانی با خود آورده و ممکن است در بلند مدت سبک زندگی مردم را نیز تغییر دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه قبل از کرونا هم حال اقتصاد گردشگری طالقان چندان خوش نبود، گفت: توریسم فرهنگی، توریسم بوم گردی، توریسم آثار باستانی، توریسم سلامت، توریسم ورزشی، توریسم ماجراجویی، توریسم آموزشی، توریسم تفننی، توریسم مذهبی، توریسم غذا و ... بسیاری از این توریسم‌ها نیازی به هتل ندارند. آنهایی که چنین گردشگری‌هایی را انتخاب می‌کنند نمی‌خواهند در چهار دیواری اتاق هتل‌های گرانقیمت باشند. می‌خواهند آزادی، ترس، طبیعت، جستجو، خطر و تازگی را تجربه کنند.

آهنگری افزود: ما در ایران بیش از ۲۰ میلیون خانه مسکونی داریم این یعنی ۲۰ میلیون هتل اختصاصی. این یعنی ۲۰ میلیون مرکز درآمد این یعنی ۲۰ میلیون کسب وکار. اما متاسفانه به جای آنکه به داشته هایمان فکر کنیم به نداشته هایمان فکر می‌کنیم. ما در طالقان بیش از آنکه به هتل و زیرساخت نیاز داشته باشیم، به ذهن‌های باز، خلاقیت و اراده نیاز داریم .

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400070704198
  • خبرنگار : 50022