حسین غضنفری در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه براساس سیاست شرکت پست مبنی بر بهبود زمان سیر مرسولات، افزایش سرعت ارسال و کاهش تمرکز بر هاب پستی تهران، پنج هاب منطقهای در اقصی نقاط کشور راهاندازی شده است گفت: راهاندازی هابهای پستی منجر به کاهش ۲۲ درصدی ارسال مرسولات به هاب مرکزی تهران شده است.
وی با تاکید بر هوشمندسازی شبکه پستی کشور بیان کرد: هوشمندسازی پست به معنی اجرا براساس دادههای برنامهپذیر و قابل پیشبینی است و تاکنون پروژه سورتینگ بر مبنای این برنامه در شبکه پست اجرا شده است. در واقع سورتینگها محل اتصال جریان اطلاعات و جریان فیزیکی کالا هستند. سورتینگ هوشمند منجر به کاهش خطای انسانی در مرحله تجزیه و جلوگیری از آسیب به بستهها میشود.
معاون فنی شرکت ملی پست با بیان اینکه در مراکز مبادله استانهای تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی سیستم سورتینگ راهاندازی شده است، افزود: این سورتینگها با تکنولوژی پاپآپ در هر ساعت حدود ۴۰۰۰ بسته را تجزیه میکنند.
غضنفری با اشاره به راهاندازی سورتینگ مرکز تجزیه و مبادلات کشور واقع در ساختمان چهارراه لشگر در آیندهای نزدیک گفت: این سورتینگ بر پایه تکنولوژی Cross-Belt است که ظرفیت سورت ۸۰۰۰ بسته در ساعت را دارد.
وی با بیان اینکه به دنبال هوشمندسازی تمام فرایندها از جمع آوری مرسولات تا توزیع هستیم، گفت: در شرایط کنونی هوشمندسازی در شبکه هستهای انجام شده است و درصدد هوشمندسازی در لایه جمعآوری و توزیع هستیم، برای نمونه باید دیتای مرسولات را به صورت ژئوکد داشته باشیم تا بتوانیم از کد پستی هم به بهترین نحوه ممکن بهرهبرداری کنیم.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با بیان اینکه از ابتدای سال همکاری با وزارت صمت شکل گرفته و به دنبال این هستیم که از ظرفیت شبکه پستی برای رصد توزیع کالاهای اساسی استفاده کنیم خاطرنشان کرد: البته این به معنای ورود شرکت ملی پست به بخش توزیع کالا نیست. از این رو طبق فاز اول به کمک پروژه اقتصاد مقاومتی جینف، شرکت ملی پست باید نقاط توزیع را شناسایی و در فاز بعد به کمک اپلیکیشنهایی که در گوشی همراه رانندهها نصب میشود مبادله کالاها بین مکانها رصد شود، بنابراین شرکت ملی پست در خود توزیع دخالتی نخواهد داشت.
انتهای پیام