حال کیوسک‌های مطبوعاتی خوب نیست/ کاهش محسوس تولید روزنامه

سرپرست شهرداری کرج با اشاره به رونق فضای مجازی و کمرنگ شدن نقش کتاب، پیشنهاد فروش کتاب در کیوسک‌ها را مطرح کرد.

مصطفی سعیدی سیرائی روز سه شنبه ۳۰ شهریور در نشست با کیوسک داران سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرج، با اشاره به کساد شدن بازار کیوسک داران در فروش روزنامه اظهار کرد: با توجه به استفاده بیش از حد جوانان از گوشی و فضای مجازی، شاهد کمرنگ شدن نقش کتاب که زمانی به عنوان بهترین دوست از آن یاد می شد، هستیم.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف به ویژه جوانان، توضیح داد: رونق فضای مجازی موجب کاهش تولید روزنامه شده و همین باعث شده دکه دارانی که امرار معاش آنان با روزنامه تامین می‌شد با مشکل مواجه  شوند.

سعیدی سیرائی با تاکید بر اینکه انجام کار فرهنگی در شهر، آینده روشنی برای فرزندان ما به همراه دارد، تصریح کرد: تولید روزنامه کاهش یافته و فروش کتاب می‌تواند جایگزین خوبی برای آن باشد.

وی از مسئولان مربوطه در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج خواست تا لایحه ای مبنی بر رایگان بودن واگذاری دکه‌های سطح شهر برای دکه دارانی که کتاب می فروشند به شورا ارائه دهند تا این مهم مصوب و محقق شود.

سرپرست شهرداری کرج افزود: این در حالی است که اگر دکه‌ای در طرح عمرانی قرار داشت برای جابجایی آن با مشکل مواجه نشویم و دکه با این شرط به متقاضیان واگذار شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400063022285
  • خبرنگار : 50024