«آفرینش» از نگاه نقاش

سؤال‌هایی از این دست که ما چگونه به وجود آمده‌ایم؟ چرا در این جهان هستیم؟ و جریان آفرینش چه مسیرهایی را طی کرده؟ در ذهن یک هنرمند نقاش، زمینه‌ساز خلق آثاری شده و گالری دوران معاصر، این روزها میزبان نمایش آن است.

فاطمه اسکندری جهمانی، هنرمند نقاش به ایسنا می‌گوید: بعد از شرکت در چند نمایشگاه گروهی، تجربه برپایی دو نمایشگاه انفرادی را در تهران و اصفهان داشته‌ام و حتماً این همکاری را با گالری دوران معاصر ادامه خواهم داد.

او انگیزۀ خلق آثار نمایشگاه «وجود» را چنین شرح می‌دهد: موضوع این نمایشگاه به عالم مثل و عرفان مربوط است. به سؤال‌هایی که همیشه در ذهن من و شاید خیلی از افراد دیگر بوده و هست؛ سؤال‌هایی مثل‌ این که ما چطور به وجود آمده‌ایم؟ آفرینش چیست و ما چرا در این جهان هستیم؟

این هنرمند تصریح می‌کند: به دلیل همین پیوند با آفرینش، اندازۀ آثار را بزرگ در نظر گرفته و در نمایشگاه «وجود»، شش تابلوی ۱۸۰ در ۱۸۰ و پنج قاب یک و نیم در یک و نیم را به نمایش گذاشته‌ام.

اسکندری جهمانی از تکنیک ترکیب مواد برای خلق آثار این نمایشگاه بهره برده و از آنجا که آغاز آفرینش، آغاز تاریخ نیز هست، در آثار خود به موضوعات تاریخی و نمادها و نشانه‌ها نیز پرداخته است.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «وجود»، می‌توانند تا ۱۲ مهرماه، هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به گالری دوران معاصر، واقع در خیابان چهارباغ بالا، حد فاصل کاخ سعادت آباد و چهار راه نظر، بن بست ۱۳، پلاک ۵ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400062316786
  • خبرنگار :