امکانات البرز به پای مهاجرت و رشد جمعیت نمی‌رسد

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری البرز گفت: رشد جمعیت این استان از امکانات موجود در آن پیشی گرفته و همین امر سبب بروز مشکلاتی شده است .

پرویز زرگر روز دوشنبه ۲۲ شهریور در نشست با تعدادی از رسانه‌های البرز با بیان اینکه طی چند سال اخیر و در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی برای استان البرز رقم خورده است، گفت: دو برابر شدن حق‌آبه البرز از دو سد امیرکبیر و طالقان، انجام پروژه‌های گازرسانی، اجرای پروژه‌های راهسازی از جمله جاده هشتگرد-طالقان، کمربندی چرمشهر-آبیک و ... از جمله این اتفاقات بوده است.

به گزارش ایسنا، زرگر در ادامه افزود: استاندار البرز در این مدت برای پیشبرد امور پیگیری مداومی داشت. ثمره این پیگیری‌ها باعث شد البرز در طول این سه سال نخستین استان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی باشد که به رشد صادرات منجر شده است.

وی ادامه داد: طی کمتر از شش ماه گذشته علاوه بر دیدار با وزرا، معاونین وزرا و مسئولان کشوری، ۵۲۱ مورد دیدار مردمی با شهروندان، سرمایه‌گذاران، خانواده شهدا و ... از سوی استاندار البرز صورت گرفته که برای کسانی که مشکلاتی داشته‌اند هم حتی‌المقدور تلاش‌هایی صورت گرفته است.

زرگر به پروژه‌هایی که در هفته دولت افتتاح شد هم اشاره و اعلام کرد: در هفته دولت امسال ۲۱۶ پروژه با ۲۵۹۴ میلیارد تومان سرمایه افتتاح و برای ۱۰۵۲ نفر شغل ایجاد شد. این نشان می‌دهد که البرز به دلیل موقعیت استراتژیک خود برای سرمایه‌گذاران جذاب است.

وی در خصوص اینکه چرا با وجود اقدامات صورت گرفته همچنان در استان مشکل اشتغال وجود دارد، گفت: یکی از دلایل این موضوع بالا بودن نرخ مهاجرت به استان است چون وقتی فردی به همراه خانواده خود به این استان مهاجرت می‌کند امکانات استان کوچکی مثل البرز پاسخگوی این نیاز نیست.

زرگر افزود: امیدواریم با راهکارهای دولت جدید روند مهاجرت به استان‌های مهاجرپذیر به خصوص البرز کمتر و معکوس شود چون با این روند مهاجرت به استان، ایجاد امکانات و ارزاق و ... بسیار سخت است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400062216543
  • خبرنگار : 50022