مذاکرات نظامی آمریکا و مصر در حاشیه رزمایش "ستاره درخشان۲۰۲۱"

فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه در سفر خود به قاهره مذاکراتی با رئیس ستاد مشترک ارتش مصر داشته و از فعالیت‌های رزمایش "ستاره درخشان ۲۰۲۱" که جمعه به پایان می‌رسد، بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، غریب عبدالحافظ، سخنگوی ارتش مصر در بیانیه‌ای اظهار کرد: ژنرال کنت مک‌کنزی (فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه) و هیات همراهش که در حال حاضر در مصر حضور دارند، در چارچوب این سفر رسمی ضمن پیگیری فعالیت‌های رزمایش "ستاره درخشان ۲۰۲۱"، با محمد فرید، رئیس ستاد مشترک ارتش مصر، دیدار کردند.

این رزمایش دوم سپتامبر جاری در پایگاه نظامی محمد نجیب واقع در غرب مصر با حضور ۲۱ کشور و در راس آنها آمریکا آغاز شد.

عبدالحافظ بدون ارائه جزئیات بیشتری در خصوص دیدار فرید و مک‌کنزی اعلام کردند که در این دیدار برخی موضوعات ویژه رزمایش بررسی شدند.

به گفته سخنگوی ارتش مصر، فرید و مک‌کنزی از مراکز فرماندهی و کنترل و مناطق و میادین تمرین بازدید کردند.

در بیانیه عبدالحافظ جزئیات دیگری از سفر مک‌کنزی و مدت سفرش به قاهره ارائه نشد.

آمریکا و مصر به صورت منظم هر دو سال رزمایش مشترک "ستاره درخشان" را با مشارکت کشورهای مختلف برگزار می‌کنند، این رزمایش از سال ۱۹۸۱ برای اولین بار برگزار شد و به طور مرتب ادامه داشت تا سال ۲۰۱۱ که به دلیل حوادث داخلی مصر و انقلاب ژانوویه ۲۰۱۱ این رزمایش متوقف شد. اما در سال ۲۰۱۷ با بهبود روابط دو کشور پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، این رزمایش نیز ازسرگرفته شد.

هدف از این رزمایش ارتقای توانمندی‌های جنگی نیروهای شرکت‌کننده در آن و آشنایی آنها با جدیدترین تاکتیک‌های جنگی اعلام شد.

همزمان وزارت دفاع عربستان در بیانیه‌ای که در حساب تویتری خود همراه با ویدیویی از حضور سربازان این کشور در تمرینات منتشر کرد، از ادامه رزمایش‌های ستاره درخشان در مصر خبر داد.

در این ویدیو حضور نیروهای مسلح عربستان در تمرینات مختلف رزمایش ستاره درخشان نشان داده می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400062216004
  • خبرنگار : 71496

برچسب‌ها