عزیزان خود را با یک تماس تلفنی از خودکشی نجات دهیم

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: در صورت تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و گزارش افکار یا اقدام به خودکشی، تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی در اسرع وقت به محل اعلام شده، اعزام می‌شوند.

سلمان حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با خودکشی و اقدامات اورژانس اجتماعی در رابطه با آن، اظهار کرد: مباحث مختلفی چون عوامل اجتماعی، روان‌شناختی، فرهنگی، اقتصادی و ... در اقدام به خودکشی یا فکر کردن به آن تاثیرگذار هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه روز ۱۹ شهریور (۱۰ سپتامبر) روز جهانی پیشگیری از خودکشی نام‌گذاری شده‌ است، تصریح کرد: معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان هر سال در این روز برنامه‌هایی برای پیشگیری از خودکشی اجرا می‌کند و با توجه به اینکه یکی از گروه‌های هدف اصلی برنامه اورژانس اجتماعی، افرادی هستند که دارای افکار خودکشی بوده یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، مراکز اورژانس اجتماعی استان زنجان با توزیع بروشور، نصب بنر و برگزاری کلاس اقدام به آگاه‌سازی در این خصوص می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان در روز ۱۸ شهریورماه نیز اقدام به برگزاری یک دوره آموزشی تخصصی برای کارشناسان برنامه اورژانس با حضور رئیس گروه نظارت و هماهنگی دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با هدف به‌روزرسانی دانش خدمت‌دهندگان در این حوزه کرد، ادامه داد: در صورت تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و گزارش افکار یا اقدام به خودکشی، تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی در اسرع وقت به محل اعزام شده و به ارائه خدمات روان‌شناختی و مددکاری می‌کند و در صورت نیاز هماهنگی‌های لازم با فوریت‌های پزشکی، نیروی انتظامی و آتش‌نشانی انجام می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در رابطه با خودکشی فردی که اقدام کرده و خانواده وی برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز مداخله در بحران ارجاع داده می‌شود، خاطرنشان کرد: خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته پاسخ‌گوی هم‌استانی‌ها در موارد کودک‌آزاری، همسرآزاری، افکار یا اقدام به خودکشی، فرار از منزل و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، است و از همه نقاط استان تماس با این خط امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400062115529
  • خبرنگار : 50295