تأکید فرماندار کرج بر ساخت پردیس فرهنگی در مناطق محروم

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت:پای بست مناطق کم برخوردار کرج را باید با سنگ بنای فرهنگ بنا نهاد تا ساکنان این مناطق از حصار بسیاری آسیب‌ها رهایی بخشیده شوند.

 غفور قاسم پور روز یکشنبه ۲۱ شهریور ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی سینما، با اشاره به نقش مراکز فرهنگی و هنری در توسعه فرهنگ و ارتقاء سطح اجتماعی بیان کرد: در طول سال‌های اخیر به موازات توسعه شهری، تناسبی بین نیازهای جمعیتی و زیر ساخت‌های فرهنگی به ویژه در کلانشهر با جمعیت دو میلیونی اندیشیده نشده است و امروز زمان آن فرا رسیده تا طبق تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به مقوله فرهنگ در جامعه، اهتمام وافری در این زمینه صورت پذیرد.

به گزارش ایسنا، قاسمپور گفت: پای بست مناطق کم برخوردار کرج را باید با سنگ بنای فرهنگ بنا نهاد تا ساکنان این مناطق از حصار بسیاری آسیب‌ها رهایی بخشیده شوند.

وی افزود: به نظر می‎‌رسد علاوه بر تلاشی که برای ایجاد پیاده روها و سنگ فرش نمودن دالان‌ها و کوچه و پس کوچه‌های این مناطق صورت می‌گیرد، نیاز مبرمی برای احداث و راه اندازی پردیس فرهنگی در بام کرج وجود دارد.

معاون استاندار با تأکید بر ضرورت فعال شدن شورای اجتماعی شهرستان کرج بیان کرد:  کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرج نیز باید برای رسیدگی به امور اجتماعی و فرهنگی مناطق کم برخوردار کرج بسته ویژه ای طراحی و اجرایی نماید.

دستگاه‌ها برای اجرای ماموریت نیاز به مجوز فرمانداری ندارند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج در ادامه با اشاره به وضعیت کرونایی شهرستان هم گفت: اجرای حکم مأموریت اداری سازمان‌ها نیاز به اخذ مجوز از فرمانداری ندارد.

قاسم پور با اعلام این خبر افزود: طبق مصوبه هشتاد و دومین جلسه ستاد ملی کرونا، صدور مجوز بین شهری، از شهر قرمز و نارنجی به شهرهای آبی و زرد تنها برای مشاغل ضروری صادر خواهد شد.

وی افزود: ماموریت‌های اداری که توسط ادارات، وزارت خانه‌ها، سازمان‌ها صادر می‌شود نیز نیازی به مجوز فرمانداری ندارد و سازمان اداری می‌تواند با همان حکم ماموریت، تردد داشته باشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400062115377
  • خبرنگار : 50022