بازگشایی گذرگاه‌های کرانه باختری

هماهنگ‌کننده امور دولت اسرائیل در اراضی فلسطینی اعلام کرد، از نیمه شب شنبه تا روز چهارشنبه گذرگاه‌های کرانه باختری باز خواهند شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، غسان علیان، هماهنگ‌کننده امور دولت اسرائیل در اراضی فلسطینی با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد، ورود به اراضی اشغالی مستلزم اخذ مجوز ورود از طریق گذرگاه‌های رسمی است و هر شهروند فلسطینی که بدون مجوز وارد اراضی اشغالی شود و یا از طریق گذرگاه‌های معروف وارد آن نشود، ساکن غیرقانونی و ناقض قانون محسوب می‌شود.

غسان علیان ضمن اشاره به استقرار نیروهای گسترده در منطقه حصار مرزی از عموم مردم به ویژه ساکنان غیرقانونی خواست با توجه به عملیات جست‌وجوی باقی اسرای فلسطینی فراری به حصار مرزی نزدیک نشوند.

پیشتر ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم تمدید بسته شدن کامل کرانه باختری براساس ارزیابی وضعیت امنیتی و تلاش‌ها جهت یافتن زندانیان فراری زندان جلبوع صورت می‌گیرد. قرار بود این بسته بودن کرانه باختری تا نیمه شب شنبه و بامداد یکشنبه ادامه یابد.

پلیس رژیم صهیونیستی عصر جمعه از بازداشت محمود عارضه، یکی از اسرای برجسته جنبش جهاد اسلامی و یعقوب قادری خبر داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، عارضه و قادری در یکی از خیابان‌های شهر «الناصره» بازداشت شدند.

مرکز پخش اسرائیلی «کان» گزارش داد، پلیس رژیم صهیونیستی توانست دو تن دیگر از اسرای فراری از زندان فوق امنیتی جلبوع را بازداشت کند. یکی از اسراء «زکریا الزبیدی» است که در نزدیکی کوه «الطور» بازداشت شد.

سرنوشت النفعیات و کممجی، دو اسیر دیگر متواری مشخص نیست.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400062115172
  • خبرنگار : 71588