سید جمال را از یاد نبریم

جامعه دانشگاهیان، فعالان فرهنگی-اجتماعی و اصحاب رسانه شهرستان اسدآباد بیانیه‌ای با عنوان سید جمال را از یاد نبریم صادر کردند.

در این بیانیه آمده است:                                       "دولت ها به عدل استوارند و ملت ها به علم زنده می شوند"       

                                                              مسئولان فرهنگی "ایران عزتمند" 
با سلام و درود

امروزه همه دغدغه مندان تاریخ غنی ایران باشکوه، بارها اذعان داشته اند که نام "ایران " در جوامع بین المللی با ثبت و اکرام "مفاخر ایرانی" زنده می ماند. مسئولین دلسوز!!! آگاه باشید در این برهه حساس در یک نقشه فرهنگی مهندسی شده در آن سوی مرزها، وقیحانه نام مفاخر ایرانی را به نام کشورهای دیگر در حال مصادره هستند که این امر ناخوشایند، آغاز فصل دردناک جنگ با هویت تاریخی تمدن های غنی است. یکی از مفاخر جهانی ایران زمین، علامه شهید سیدجمال‌ الدین اسدآبادی است که نامی مانا در تاریخ غرورآفرین ایران دارد و بارها مورد تمجید مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) قرار گرفته است. سیدجمال الدین اسدآبادی _ بزرگمرد تاریخ کهن دیار اسدآباد _ پیشگام نظریه پردازی بیداری اسلامی با شهادت خویش مبانی نظری نهضت مقاومت اسلامی را بنیان نهاد. این مبانی نظری با تدابیر حکیمانه امامان انقلاب اسلامی، سردار سلیمانی ها را به عنوان فرزند مکتب بیداری اسلامی به ملت های مظلوم معرفی نمود. متاسفانه اخیراً مدیریت شهری همدان، در کمال بی تدبیری، در اقدامی خارج از  فهم تاریخ باعظمت ایران، اقدام به تغییر نام بلوار این علامه شهید نموده است.
ختم کلام آنکه دیروز در یک سکوت پرمعنا، یونسکو این افتخار ملی را به نام افغانستان ثبت نمود. اندکی بعد، شهرداری اراک نیز طی اقدامی شتابزده، نام مصلح شرق را از خیابان های آن شهر حذف نمود و امروز نیز این "سید مظلوم"، حتی در استان زادگاه خود مورد نهایت بی مهری قرار می گیرد.
در پایان ما فرزندان خلف آن سید بنام، بعنوان وارثان بحق آن اندیشه انقلابی، قلم مانا و قدم استکبارستیز، از مسئولان خواهشمندیم نسبت به پیگیری جدی این بی مهری، اقدام لازم را مبذول فرمایند.
چرا که سیدجمال!
مظلومانه زیست
مظلومانه شهید شد
مظلومانه در حال فراموشی است؟!...

«جامعه دانشگاهیان، فعالان فرهنگی-اجتماعی و اصحاب رسانه کهن دیار اسدآباد "پایتخت تفکر بیداری اسلامی"»

  • جمعه/ ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400061913824
  • خبرنگار : 50037