معاون استاندار لرستان:

کالاهای آسیب رسان اثر منفی بر سلامت جامعه دارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات اجتماعی تاکید کرد.

محمود ثمینی، امروز در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و امور خانواده اظهار کرد: گزارش‌های ارائه شده در خصوص آمار ثبت وقایع حیاتی بایستی به سمت کارهای تخصصی و علمی شدن حرکت کند.

وی ادامه داد: باید با کمک دستگاه‌های اجرایی حاصل تحقیقات میدانی را برای بهبود شاخص‌های آماری به کارگروه مربوطه ارائه دهیم تا به نقطه مطلوب برسیم.

ثمینی تصریح کرد: تمام تلاش‌ها در جهت حذف موانع و تسهیل کننده شرایط باشد تا کیفیت فعالیت‌ها برای افزایش فرزند آوری، ازدواج آسان و کاهش فوت و معضل طلاق افزایش یابد.

معاون استاندار لرستان حرکت به سمت پیر شدن و خروج از جوان بودن جمعیت کشور را یک نوع خطر و تهدید دانست و بیان کرد: لازم است راهکارهای مؤثر برای این موضوع کشف و ارائه شود و همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها، بخصوص سازمان تبلیغات و روحانیت نقش مؤثری در این زمینه دارد.

وی با اشاره به موضوع ممنوعیت استفاده از کالاهای آسیب رسان و تأثیر منفی آن‌ها بر سلامت جامعه، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی لیست این کالاها را به صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های متولی ارسال و برای مردم تبلیغات و فرهنگ سازی مناسب انجام شود.

ثمینی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی اصلی و مسئول شورای سلامت لرستان، نظارت لازم را بر موضوع نظافت و بهداشت شهرستان‌های استان بعمل آورده و هرکجا دستگاهی در انجام وظایفش کوتاهی داشت، متخلفین به مراجع نظارتی معرفی تا برخوردهای لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400061713166
  • خبرنگار : 50176