مدیر کل کمیته امداد استان خبر داد:

جمع آوری۱۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی طی سال جاری توسط کمیته امداد خراسان شمالی

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی از جمع آوری ۱۰۰ میلیارد تومانی کمک های مردمی در پنج ماه نخست سال جاری توسط این اداره کل خبر داد.

الهی راد در نشست خبری که ۱۷ شهریورماه در محل این اداره کل برگزار شد، گفت: یکی از کمک های جمع آوری شده صدقات است که طی پنج ماه نخست سال جاری پنج میلیارد تومان صدقه جمع آوری شده است.

وی افزود: از سوی دیگر از محل اکرام و محسنین ۲۱ میلیارد تومان، ۱۰ میلیارد تومان از محل زکات، ۶۴ میلیارد تومان از دیگر طرح ها جمع آوری شده است.

الهی راد به ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد نیز اشاره کرد و ادامه داد: تفاهم نامه ای میان کمیته امداد خراسان شمالی و بنیاد مستضعفین منعقد شده که مقرر شد تا طی امسال در شهرستان مانه و سملقان ۴۰۱ باب مسکن ساخته شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن با کمک شرکت گلرنگ نیز ساخت ۵۰ واحد و ۲۰۰ واحد مسکونی نیز با کمک بنیاد خیریه وفاق سبز علوی ساخته خواهد شد.

الهی راد به طرح پویش ایران مهربان در این استان اشاره و اظهارکرد: وضعیت ایتام در خراسان شمالی به همت خیران نسبت به سطح کشور خوب و مساعد است، بطوریکه میانگین سرانه ایتام در استان ۷۶۱ هزار تومان است که نسببت به میانگین کشوری رقم بالاتری دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن در حوزه محسنین نیز سرانه کشوری ۲۷۹ هزار تومان است که این سرانه در خراسان شمالی ۳۷۹ هزار تومان است.

این مقام مسئول توضیح داد: در حوزه کمک های مردمی به طرح های اکرام، ایتام و محسنین ۲۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان کمک شده است که نسبت به سال گذشته ۸۲ درصد رشد داشته است.

به گفته وی در این استان شش هزار و ۵۷۱ فرزند یتیم، سه هزار و ۳۴۴ فرزند ایتام و سه هزار و ۲۲۷ فرزند محسنین تحت پوشش این اداره کل هستند .

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی به برگزاری جشن عاطفه ها با توجه به انکه در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم اشاره کرد و گفت: این جشن روز یک شنیه هفته آینده برگزار خواهد شد و طی آن رزمایش مواسات با توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی انجام می شود.

وی افزود: همچنین طی سال گذشته ۱۳ هزار بسته کیف و لوازم تحربر میان دانش آموزان توزیع شد که در سال جاری نیز حدود ۱۰ هزار بسته لوازم تحریر توزیع می شود.

الهی راد با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۰۰ دستگاه تبلت بین دانش آموزان توزیع شد، ادامه داد: طی بررسی های صورت گرفته در سال تحصیلی جدید دو هزار دانش آموز به تبلت نیاز دارند  که ۱۰۰۰ دستگاه دیگر خریداری و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار داده خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400061712917
  • خبرنگار : 50046