امام جمعه موقت اصفهان:

در شش ماه اول کار دولت باید تجلی محرومیت زدایی را ببینیم

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در شش ماهه اول کار دولت سیزدهم باید مصداق عمل به توصیه‌های امیرمومنان(ع) را به منظور محرومیت زدایی شاهد باشیم.

محمد تقی رهبر در گفت و گو با ایسنا درباره لزوم محرومیت زدایی در کشور توسط دولت سیزدهم، اظهار کرد: معتقدم وقتی عزم و اراده و حسن نیت برای انجام هر کاری وجود داشته باشد کارها شدنی است. بنابراین دولت کنونی باید با عزم و اراده جلوی سواستفاده از بیت‌المال و بی‌عدالتی‌ها در گرفتن حقوق‌های کلان را بگیرد و دست مفسدان اقتصادی را قطع کند.

وی با بیان اینکه کشور پشتوانه و سرمایه کافی برای ریشه کنی فقر و محرومیت زدایی را دارد، افزود: در برخی نقاط کشور محرومیت بیداد می‌کند و حتی در بخش هایی مردم از آب سالم محروم هستند. رئیس جمهور در روز اول کاری خود به استان خوزستان سفر کرد که کار ارزشمندی بود. بنابراین همه می‌دانند که محرومیت و فقر در کشور وجود دارد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: راهکار تحقق محرومیت زدایی را حضرت علی(ع) به ما نشان داده است. رئیس جمهور باید بخش مربوط به سیاست و مدیریت امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه را که خطاب به مالک اشتر نکاتی را گفته‌اند عملیاتی کند و هر آنچه که دولت سیزدهم نیاز دارد در این بخش از نهج البلاغه آمده است. حضرت علی(ع) خطاب به مالک نوشته‌اند که چگونه با محرومان و ایتام برخورد کند و درد دل مردم را به خوبی شنوا باشد.

رهبر تصریح کرد: پس عهدنامه مالک اشتر را باید در دستگاه دولت و هیات وزیران به عنوان یک الگو قرار دهیم و دولت همچنین باید به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل کند و فرمایشات ایشان را به عنوان یک آیین نامه قرار دهند. چون حسن نیت و اراده در این دولت وجود دارد معتقدم در همین چندماه اول تجلی خدمت به محرومان و مردم را شاهد خواهیم بود. البته باید توجه داشته باشیم که ظرف چند روز نمی‌توان محرومیت را ریشه کن کرد و لازم است در این باره زمان کافی به دولت بدهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در شش ماه اول کار دولت سیزدهم مصداق حرکت جهادی مسئولان در جهت عمل به توصیه‌های امیرمومنان(ع) و رهبر معظم انقلاب را شاهد باشیم تا مردم به نظام اسلامی دلگرم شوند. شعار ما می توانیم را باید معنا کنیم و در عمل نشان دهیم که این شعار شدنی است.

امام جمعه موقت اصفهان، گفت: دولت باید استانداران توانایی را در استان‌ها منصوب کند تا نقاط محروم را به خوبی شناسایی کنند. باید به استانداری‌ها بخشنامه شود که در جهت محرومیت زدایی تلاش کنند و به فقرا کمک یارانه‌ای قابل توجه شود، برای مناطق محروم باید مدیران توانمندی گذاشت تا به تدریج مشکلات این مناطق را حل کنند.

رهبر خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم که رونق تولید یکی از راه‌های مبارزه با محرومیت در کشور است و اهل فن باید تولید داخلی را حمایت کنند. شاخص‌های کارگزاران این است که زیاده خواه نباشند و بیت المال را صیانت کنند. خصوصی سازی و حفظ سرمایه های ملی از اهمیت خاصی برخوردار است و اعتقاد دارم شفافیت در امور مختلفِ کشور در جلب اعتماد عمومی مردم تاثیر زیادی دارد و جلو سوء استفاده‌ها را می‌گیرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400061712907
  • خبرنگار :