امسال سد کلان ملایر ۴ قربانی گرفت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان ملایر از غرق شدن چهار نفر در سد کلان ملایر از ابتدای امسال خبر داد.

محمود رضا ملکی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: در مرداد ماه سال‌جاری سه نفر در سد کلان ملایر غرق شدند که جسد یکی از آنان پس از ۱۳ روز از آب بیرون کشیده شد.

ملکی ادامه داد: ۱۴ شهریور ماه نیز در پی تماس عوامل نیروی انتظامی با سامانه آتش‌نشانی ملایر و اعلام خبر غرق شدگی مرد ۵۴ ساله‌ای در سد کلان، با اعزام اکیپ غواصی سازمان آتش‌نشانی، پیکر بی جان این مرد از اعماق آب بیرون کشیده شد.

وی با بیان اینکه جسد فرد غریق پس از تأیید فوریت‌های پزشکی منطقه، به پزشکی قانونی تحویل داده شد، گفت: متأسفانه با غرق شدن این فرد، تعداد افراد غریق در سد کلان ملایر به چهار نفر از ابتدای امسال رسید.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان ملایر، خاطرنشان کرد: پیش از این نیز پیکر بی جان نوجوانی ۱۵ ساله در تاریخ ۱۰ مرداد ماه، پیکر جوانی ۳۵ ساله در تاریخ ۲۷ مرداد ماه و جسد پیرمردی ۸۰ ساله در تاریخ ۱۴ شهریور ماه سال‌جاری از سد کلان ملایر بیرون کشیده شد.

ملکی با تأکید بر اینکه سد کلان ملایر به هیچ وجه جای مناسبی برای شنا کردن نیست، اضافه کرد: این سد عوارض نامناسب طبیعی و غیرطبیعی دارد و پس از چند قدم از ساحل به سمت مرکز دریاچه عمق آب به‌یک ‌باره از یک تا دو متر به ۱۰ تا ۱۲ متر می‌رسد.

وی یادآور شد: در قسمت‌های مرکزی دریاچه سد، دمای آب بسیار پایین است و سبب گرفتگی عضلات شده که حتی برای شناگران حرفه‌ای هم خطرناک است. پس از مردم تقاضا داریم هشدارهای ممنوعیت شنا در سدها را جدی بگیرند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400061611883
  • خبرنگار :