مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اعلام کرد

واکسیناسیون ۹۰درصدی معلمان سمنانی/ ۳۰۰مدرسه با جمعیت کم در استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از واکسیناسیون بیش از ۹۰درصدی معلمان این استان خبر داد و گفت: واکسیناسیون دُز اول و دوم معلمان در حال انجام است.

‍ محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از شروع شمارش معکوس برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد و اظخار کرد: از اول مهرماه آموزش به صورت مجازی شروع شده و در ادامه نیز سال تحصیلی اقتضایی خواهد بود.

وی با اشاره به شیوه برگزاری کلاس ها در سال تحصیلی جدید افزود: تاکنون برگزاری سال تحصیلی به صورت حضوری، نیمه حضوری، ترکیبی و یا غیر حضوری اعلام نشده و مبنای تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

 این مدیر مسوول گفت: پیشنهاد شده تا ۲۵ شهریور در سامانه سیدا تمامی ثبت نام ها، کلاس بندی و صدور ابلاغ معلم ها انجام شود و از ۲۵ شهریور انتقال کلاس بندی به سامانه شاد اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش حضوری افزود: امروز بعد از ۱۹ ماه تجربه کرونا، از رهگذر تجارب به دست آمده باید بهتر از سال قبل استفاده کنیم و بازمانده از تحصیل کمتری داشته و کیفیت را بالا برده و در مناطق کم جمعیت کلاس ها را بتوانیم به صورت حضوری برگزار کنیم که البته این مهم منوط به ابلاغیه ستاد ملی مدیریت مقابله با کروناست.

دستورانی با بیان اینکه در اول مهرماه، به صورت نمادین سال تحصیلی در یکی از مدارس استان آغاز و زنگ تحصیلی به صدا درخواهد آمد اضافه گرد: در قالب پروژه مهر در سطح استان، توزیع کتاب درسی، ثبت نام، هدایت تحصیلی، کلاس بندی و احصاء و رفع موانع و مشکلات انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به شعار سال تحصیلی جدید اشاره و خاطرنشان کرد: تسهیل فرصت یادگیری با کیفیت در گام دوم انقلاب، شعار سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در استان سمنان است.

وی از بررسی مشکلات و موانع موجود در بحث آغاز سال تحصیلی خبر داد و اظهار کرد: باید موانع و مشکلات موجود تا پیش از سال تحصیلی مرتفع شود.

دستورانی از تلاش برای واکسیناسیون ۱۰۰درصدی معلمان طی روزهای آتی خبر داد و اضافه کرد: ۱۰ مرکز در استان برای واکسینه کردن معلمان در نظر گرفته شد و تاکنون ۹۰ درصد از معلمان دُز اول واکسن را دریافت کردند و دُز دوم نیز اطلاع رسانی آن شروع شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ مدرسه با جمعیت دانش آموزی تحت پوشش ۵۰ تا ۷۰ نفر در استان وجود دارد تصریح کرد: توجه به مدارس با جمعیت دانش آموزش کمتر در راستای بازگشایی احتمالی مدارس به صورت حضوری در این مناطق باید در اولویت باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تقدیر از اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در راستای ایجاد دسترسی اینترنت برای دانش آموزان به منظور استفاده از شبکه شاد افزود: بر اساس آخرین اطلاعاتی که از مناطق احصاء شده، بخشی از روستاهای این استان دسترسی کامل به اینترنت ندارند که انتظار می رود که این مشکل مرتفع شود.

وی با اشاره به مصوبات و دستورکارهای کارگروه و شورای آموزش و پرورش استان گفت: ارائه گزارش در خصوص ایمن سازی مدارس از لحاظ استانداردسازی سیستم های گرمایشی، تصمیم گیری در خصوص تغییر کاربری و فروش اموال مازاد آموزش و پرورش، تصمیم گیری در خصوص تقویت دسترسی به اینترنت برای دانش آموزان در سراسر استان و تصمیم گیری در خصوص گازرسانی به اردگاه و هنرستان میرزاآقا منصوری از سایر دستور کارهای جلسه امروز شورای آموزش و پرورش استان است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400061511440
  • خبرنگار :