دومین کنگره سرداران، امیران و هشت‌هزار شهید همدان سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

فرماندار نهاوند گفت: ثبت آثار و مستندات شهدا یک میراث گران‌بها برای نسل‌های آینده است که باید این آثار ثبت و حفظ شوند.

به گزارش ایسنا، مراد ناصری دوشنبه ۱۵ شهریور در نخستین جلسه هماهنگی دومین کنگره سرداران، امیران و هشت‌هزار شهید استان همدان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بقای ارزش‌های انقلاب اسلامی و عزت و اقتدار امروز کشور مدیون رشادت شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه جاری بودن ارزش‌های انقلابی در جمهوری اسلامی مدیون خون شهداست و منش شهدا باید در قالب این کنگره ترویج، تبلیغ و حفظ شود، افزود: مهمترین کاری که برای ماندگاری یاد و خاطره شهدا می‌توان انجام داد ثبت آثار و مستندات شهدا اعم از خاطرات، وصیت‌نامه، عکس و فیلم است که برای آیندگان و نسل‌های بعدی به عنوان میراث گران‌بها برجای خواهد ماند.

ناصری ادامه داد: اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی توسط رسانه‌ها از تدوین برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، خدمات‌رسانی در زمینه معرفی آثار و شخصیت شهداء بسیار مهم و ضروری است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان همدان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهداء در راستای پاسداشت مجاهدت‌ها، ایثار، از خود گذشتگی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست.
سرهنگ رستمی با بیان اینکه امنیت پایدار امروز را مرهون ایثار و فداکاری شهدا هستیم، یادآور شد: احیای روحیه ایثار و شهادت ضرورت جامعه امروز و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به نقش سرداران و شهدای استان همدان در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: تلاش ما بر این است که کنگره سرداران، امیران و هشت‌هزار شهید استان همدان در سال ۱۴۰۲ برگزار شود.

رستمی با بیان اینکه شهدا چراغ راه هستند، تأکید کرد: معرفی و شناساندن شهید شاخص از اقدامات خوب و جدید این کنگره است و کمیته‌های بیست‌گانه نقش محوری در پیش‌برد اهداف کنگره دارند که نیاز است به شکل خلاقانه‌ای عمل کنند.

وی در پایان اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند نهایت همکاری را با کمیته‌های بیست‌گانه و ستاد کنگره هشت‌هزار شهید استان داشته باشند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400061511295
  • خبرنگار :