به گزارش ایسنا، از ابتدای سال ۱۴۰۰ گروه صنعتی ایرانخودرو تولید وانت آریسان نداشته است و آخرین آریسانهای تولیدی متعلق به اسفند ماه سال ۱۳۹۹ است که در ایرانخودرو دیزل تولید و در سطح کیفی دو ستاره بر اساس ارزیابیهای کیفی صورت گرفته، تولید شده است.
اوایل تیرماه مدیرعامل شرکت ایرانخودرو خراسان از آغاز پروژه راهاندازی خط تولید وانت آریسان بهبودیافته با موتور دوگانهسوز XU۷ ارتقایافته بهمنظور حفظ سهم بازار در حوزه خودروهای کار خبر داد و گفت: براساس راهبردهای تعیین شده در حوزه تولید و توسعه سبد محصولات، از ابتدای اردیبهشت ماه برای راهاندازی خط تولید نسل جدید وانت آریسان اقدام شده است و طبق برنامهریزیهای صورت گرفته، در اوایل مهرماه امسال تولید این محصول در ایرانخودرو خراسان آغاز و تا پایان سال ۵۰۰۰ دستگاه از آن روانه بازار خواهد شد.
همچنین فرشاد مقیمی- مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو- علت توقف تولید محصول آریسان از ابتدای سال جاری را به دلیل مسایل زیست محیطی و اقدام مسئولانه ایران خودرو اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر پروژه های بهبود برای رسیدن به استانداردهای زیست محیطی اجرا میشود تا ظرف ماههای آینده این محصول با تغییرات و موتور XU۷ پلاس به تولید انبوه برسد.
بازگشت وانتهای آریسان به چرخه تولید
حال امروز (شنبه) طبق اعلام گروه صنعتی ایرانخودرو، غلامحسین اخلاقی - مدیر پروژه وانت آریسان- ضمن اشاره به تغییرات صورت گرفته در قوای محرکه وانت آریسان از بهکارگیری موتور XU۷ در آریسان بهبود یافته خبر داد و گفت: بهرهمندی از موتور XU۷ پلاس نیز پروژه بهبود دیگری است که در دستور کار قرار دارد و بر مبنای آن محصول آریسان، استاندارد آلایندگی یورو ۵ را نیز کسب میکند. همچنین گیربکس این محصول، گیربکس Eb با درصد داخلیسازی ۱۰۰ درصد است که برای انطباق با این محصول، بهینهسازی شده است.
به گفته وی، در وانت آریسان بهبود یافته، با بهرهگیری از موتور عرضی و انتقال قدرت به چرخهای جلو، ضمن حذف گاردان و دیفرانسیل و استفاده از اکسل جدید، ارتقای کیفی صورت گرفته و میزان ورود صدا به داخل کابین نیز به صورت محسوسی کاهش یافته است. همچنین، از منظر میزان آلایندگی و قدرت نیز، علاوه بر بهبود قابل ملاحظه عملکردی موتور و اخذ همه استانداردهای اجباری، کاهش مصرف سوخت نیز حاصل شده است.
اخلاقی خاطرنشان کرد: با بهرهمندی از طراحی و ساخت شاسی یکپارچه جدید در آریسان بهبود یافته، محصول از استحکام بهتر و بالاتری برخوردار است. از نظر تنوع رنگ نیز با توجه به اینکه خط تولید این محصول از ایران خودرو دیزل به سایت خراسان منتقل شده، از قابلیتهای سالن رنگ خراسان برای تنوع بخشیدن به رنگهای این محصول متناسب با تقاضای مشتریان استفاده مطلوب خواهد شد.
مدیر پروژه وانت آریسان، از نصب سنسور دنده عقب در این محصول خبر داد و گفت: برخورداری از چراغ مهشکن در قسمت جلوی خودرو، بهبود در وضعیت تعلیق و ترمز، ارتقای سیستم سرمایش و گرمایش، تعویض صندلیها و حذف زاپاس بند از پشت صندلی شاگرد و انتقال به زیر اتاق بار همراه با حذف کانال گیربکس که افزایش فضای کابین و راحتی سرنشین را فراهم کرده، از جمله بهبودها و ارتقاهای صورت گرفته در این محصول است.
وی با بیان اینکه برای تولید ۵۰۰۰ دستگاه وانت آریسان برای امسال برنامهریزی شده است، گفت: برای سال آینده نیز ۱۰ هزار دستگاه از این محصول تولید خواهد شد و پس از عرضه و بر اساس تقاضای بازار، قابلیت ارتقای ظرفیت تولید تا ۳۰ تا ۳۵ هزار دستگاه در سال فراهم خواهد بود.
انتهای پیام