سرپرست اداره کل تعاون فارس اعلام کرد:

رعایت پروتکل‌های شرایط کرونا در ۷۰ درصد از صنایع فارس

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: در ۷۰ درصد واحدهای تولیدی و کارگاهی استان دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی کرونا رعایت می‌شود.

مصطفی هاشمی جمعه ۱۲ شهریور در گفت و گوی مجازی با خبرنگاران گفت: بیش از ۲۰۷۵ مورد بازرسی برای پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا در محیط کار و واحدهای تولیدی توسط بازرسان کار این اداره کل انجام شده است.

او با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط تمام آحاد جامعه و به ویژه واحدهای کارگری، افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸ هزار و ۶۹۲ نفر ساعت آموزش ایمنی در زمینه کرونا به کارگران واحدهای تولیدی و کارگاه‌های استان فارس ارائه شده است.

هاشمی ادامه داد: ۶۷۹ کارفرما و ۸ هزار و ۶۵۴ نفر کارگر در هزار و ۲۳۵ کارگاه در سطح فارس در زمینه رعایت اصول ایمنی و بهداشت کرونا آموزش دیده‌اند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اضافه کرد: از زمان شروع همه گیری بیماری کرونا تاکنون از ۷۶ بیمارستان و مرکز آموزشی و ۱۲۷ رستوران و خوراک خوری و همچنین ۱۰۹ جایگاه سوخت استان در رابطه با رعایت ایمنی محافظتی در مقابل گسترش بیماری کرونا بازدید شده است.

هاشمی اظهار کرد: با هدف کنترل شیوع بیماری کرونا از ۶۳ مجموعه پیمانکاران خدمات شهری و ۱۹ مجموعه پیمانکاری پسماند شهری در سطح استان بازدید و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مراکز مورد ارزیابی قرار گرفته است.

او با تاکید بر جدیت این اداره کل در رعایت اصول بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: تعداد 2405 ابلاغیه در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی و موارد ایمنی از زمان شیوع کرونا تاکنون در فارس صادر شده است.

هاشمی عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده توسط بازرسین کار این استان در ۷۰ درصد واحدهای تولیدی و کارگاهی استان فارس دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی کرونا رعایت می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۶۱۴ نفر از کارگران واحدهای تولیدی و کارگاه‌های استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. 

او در ادامه افزود: به لحاظ شیوع موج پنجم ویروس کرونا و با توجه به اینکه واحدهای کارگری با تراکم نیروی انسانی بسیار بیشتر از سایر واحدها در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

هاشمی تصریح کرد: واحدهای تولیدی استان تاکنون هیچ گونه تعطیلی یا توقف فعالیت به دلیل شیوع ویروس کرونا نداشته اند که این امر ناشی از جلوگیری از ورود افراد مشکوک به محیط کار و قطع زنجیره انتقال بیماری است.

او افزود: تب سنجی کارگران در هنگام ورود به محیط کار، افزایش تعداد شیفت‌های کار و کاهش تراکم نیروی انسانی، افزایش تعداد سرویس‌های رفت و برگشت کارگران، استفاده از ظروف یکبار مصرف در آشپزخانه و سلف کارخانه‌ها و جلوگیری از هرگونه تجمع و قرنطینه افراد مشکوک به کرونا و کارگرانی که با افراد مشکوک به بیماری ارتباط داشته‌اند از جمله مواردی است که به واحدهای تولیدی ابلاغ شده است.

هاشمی اضافه کرد: اکیپ‌های بازرسی مشترک دانشگاه علوم پزشکی و بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به صورت مستمر برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل در واحدهای تولیدی اقدام به بازدید و نظارت مستمر خواهند کرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: واحدهای کارگری و کارفرمایانی که در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پیش قدم باشند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400061208674
  • خبرنگار :