این کارگاه نهم شهریور از مجموعه برنامههای شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان اجرا شد، مشاور ارشد اجرایی مجموعه کارهای خلاق راجینا با ارائه تعریفی از برند، گفت: برند یک نماد مشخص، مارک، لوگو، اسم، کلمه و یا جملهای است که شرکتها برای تمایز محصول خود از دیگران استفاده میکنند.
النور نقینژاد با بیان اینکه ترکیب یک یا چند مورد از این عناصر میتواند برای برندینگ یا برندسازی و ایجاد یک هویت برند به کار گرفته شود، اظهار داشت: برند، میتواند متعلق به یک کالا یا تولیدکننده، یک خدمت یا موسسه خدماتی، یک شرکت یا سازمان و یا یک شخص، مکان، رویداد یا حتی مذهب و عقیده باشد.
وی افزود: برندها برای افراد مختلف در زمانهای مختلف، معانی مختلفی دارند و برندهای هوشمند و موفق بر روی رسیدن به تمام مخاطبین مطلوب در کسب و کار تمرکز میکنند و قصد دارند تا ارتباط برند با هر فرد را ارتقا دهند.
نقینژاد با تشریح این موضوع که برندها بینظم و بیشکل هستند، ادامه داد: در برندهای احساسی ما اغلب به برندها به شکلی نامحدود و مبهم نگاه میکنیم. برند، میتواند مجموعهای از تجربیات یا تعاملها باشد اما تجربیات و تعاملهایی که امکانهای نامحدود داشته باشند. تمام کاربردها و حوزههای مربوطه اهمیت دارند.
وی ادامه داد: زمانیکه شرکت تصمیم میگیرد تا یک برند را به عنوان وجه عمومیاش پایهگذاری کند، ابتدا باید هویت برند خود یا نحوه دیده شدن آن را مشخص نماید به عنوان مثال، لوگوی شرکت اغلب پیام، شعار یا محصولی را که شرکت ارائه میدهد دربرمیگیرد. در واقع هدف این است که برند را برای مشتری به یاد ماندنی و جذاب نماید.
مشاور ارشد اجرایی مجموعه کارهای خلاق راجینا تصریح کرد: شرکت برای برندینگ معمولاً با یک تیم طراحی مشورت میکند تا ایدههایی در مورد جنبههای بصری یک برند، همچون لوگو یا نماد را ارائه دهند. یک برند موفق، پیام یا حس مورد نظر شرکت را به تصویر میکشد و سبب آگاهی و شناخت از برند یا چیزی که قصد ارائه آن را دارد میشود. از سوی دیگر، یک برند ناکارآمد غالباً ناشی از انتقال نادرست اطلاعات میباشد.
وی خاطرنشان کرد: اجزای مشهود برای برندسازی شامل حوزه، شخصیت، معماری، نام و شعار، صدا و پیام، وبسایت و … است که آن را در ذهن مشتریان، مشخص و مجزا میکند.
در پایان این کارگاه به پرسشهای حاضران از سوی مدرس کارگاه پاسخهای لازم ارائه و راهنماییهای مناسب پیشنهاد شد.
انتهای پیام