فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان خبر داد

فعالیت بیش از ۱۱۵ پایگاه بسیج مساجد در اجرای طرح شهید سلیمانی در ماهنشان

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان از فعالیت و همکاری بیش از ۱۱۵ پایگاه بسیج مساجد در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی ملکی ظهر امروز (۸ شهریوماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به پیچیدگی‌های اجرای طرح سلیمانی در شهرستان ماهنشان به دلیل موقعیت جغرافیایی گسترده و جمعیت ساکن پراکنده در آن، گفت: با تلاش عوامل شبکه بهداشت و عوامل بسیجی این طرح، شهرستان به یک منطقه تقریبا کم‌خطر تبدیل شده است.

وی با اشاره به انجام تست‌های گسترده، هدفمند و هوشمند، تصریح کرد: شناسایی همه افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلا، جداسازی و ره‌گیری بیماران، تقویت فرایند درمان و کاهش حداکثری موارد بستری در این طرح مورد توجه است، ضمن اینکه میزان تست PCR رشد چشمگیر داشته است.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط ۳۰۲ نفر از بسیجیان شهرستان در قالب ۱۷۲ تیم حفاظتی و غربال‌گری، نظارتی، رصد و مراقبتی در شهرها و روستاهای شهرستان، یادآور شد: به همت مسئولان بهداشتی شهرستان و بسیجیان، با اجرای این طرح اقدامات گسترده‌ای در خصوص آموزش همگانی مردم در راستای پیشگیری از ابتلاء به کرونا، بیماریابی سریع با انجام تست‌های بیشتر و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها و قرنطینه کردن افراد بیمار و مشکوک در شهرستان انجام می‌شود که این امر گامی اساسی در راستای قطع زنجیره کرونا در کشور است.

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان، با بیان اینکه حمایت، رسیدگی، مراقبت، سرکشی از بیماران، از بخش‌های اصلی طرح شهید سلیمانی برای قطع زنجیره بیماری کروناست، افزود: در این طرح، از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود که در همین راستا قرارگاه جهادی سلامت محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی برای اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی در شهرستان تشکیل شده و تا به امروز همه مجموعه‌ها از جمله بسیج، پایگاه‌های سلامت و گروه‌های مردمی، سازمان‌دهی شده‌اند تا به شکل قرارگاه محوری، کار را پیش ببرند.

ملکی متذکر شد: جذب کمک‌های مردمی، نهادها و سازمان‌های مردم نهاد، شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا، ضدعفونی منازل، اعزام تیم مراقبت در منزل، آموزش خانواده‌ها در زمینه ویروس کرونا، آموزش همگانی در زمینه ارتقای دانش و مهارت مردم برای مقابله با بیماری کرونا از مهم‌ترین وظایف این کمیته.هاست.  

وی از فعالیت و همکاری بیش از ۱۱۵ پایگاه بسیج مساجد در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: پایگاه‌های بسیج در این مقطع زمانی با توجه به نیاز مردم به حضور و نقش‌آفرینی بسیجیان عزیز در عرصه مبارزه با بیماری کرونا، تبدیل به پایگاه‌های امداد و نجات شده‌اند و فعالیت‌های متناسب با مقابله با این بیماری را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400060805724
  • خبرنگار : 50163