راهنمای سنجاق درباره نصب و راه اندازی آسانسور

آسانسورهای بدون شفت آسانسورهای کوچک مسکونی هستند که برای نصب راحت و بی دردسر در خانه طراحی شده اند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سنجاق، 

آسانسورهای بدون شفت به خاطر راحتی و بی دردسر بودن شان انتخاب می شوند. همچنین در نسخه های بزرگ تر هم موجود هستند تا برای رفت و آمد با ویلچر هم مناسب باشند. به همین دلیل افراد مسن از آن استقبال می کنند.

آسانسور بدون شفت چیست؟

طراحی بدون شفت به معنای افزودن حسگرهایی به بدنه بیرونی آسانسور و تغییر سیستم آن به دکمه است. با این طراحی تنها می توان بین یک طبقه رفت و آمد کرد. اگر لازم است آسانسور بین دو طبقه حرکت کند، می توانید آسانسور هیدرولیک یا مدل های دیگر را انتخاب کنید. این نوع آسانسور بسیار باریک است و در فضای محدود قرار می گیرد. از آنجایی که طراحی جمع و جوری دارد می توانید آن را در خانه فعلی خود نصب کنید. بنابراین اگر به دلیل کمبود فضا آسانسور نصب نکرده اید نگران نباشید چون آسانسور بدون شفت به کمک تان می آید. گرچه این آسانسور شفت نیاز ندارد اما در هر صورت فضایی مورد نیاز است تا آسانسور در آن جای بگیرد. مثلا برخی از آسانسورها در کمد و پنتری قرار می گیرند. آسانسورهای بدون شفت در فضای باز یا نیمه باز نصب می شوند. شرکت های مختلف آسانسورهای بدون شفت را در طرح و مدل های مختلف طراحی می کنند تا نیازهایتان را رفع کند. بیشتر مدل های استاندارد مستقیم روی دیوار نصب می شوند تا به عنوان پایه عمل کند. برخی از مدل ها هم به پایه نیاز ندارند.
این نوع آسانسور می تواند در گوشه فضا یا در وسط آن نصب شوند. بیشتر مدل های استاندارد آسانسور بدون شفت نور ال ای دی، دکه های مختلف، تماس بی سیم، باتری ذخیره، میله و تماس اضطراری دارند. در برخی از مدل ها حتی یک صندلی وجود دارد که قابل تا خوردن است و جمع می شود.
اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب و راه اندازی آسانسور را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نصب و راه اندازی آسانسور در شمال تهران باشید می‌توانید سفارش برای نصب و راه اندازی آسانسور ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

مزیت های نصب آسانسور بدون شفت

در فضاهایی که با محدودیت جا مواجه هستید به سختی می توان برای نصب آسانسور یک فضای مناسب پیدا کرد. مزیت اصلی آسانسور بدون شفت این است که می توان آن را در یک فضای باز نصب کرد. با کمک آن می توانید بین طبقات رفت و آمد کنید.

امنیت آسانسور بدون شفت

بیشتر آسانسورهای بدون شفت با فشار حرکت می کنند. برای استفاده از آسانسور باید دکمه را فشار دهید تا به حرکت بیفتد. اگر حین حرکت در هر مسیری دکمه کنترل رها شود آسانسور فوری توقف می کند. در بالا و پایین کابین آسانسور حسگرهایی وجود دارد که در صورت وجود مانع آن را شناسایی می کند. در صورتی که یک شی به یکی از این حسگرها برخورد کند آسانسور فوری توقف می کند. درهای اتاقک آسانسور هم قفل داخلی دارند تا در حین حرکت آسانسور بسته و قفل بمانند. در نهایت این که آسانسور بدون شفت هم مثل هر آسانسور مسکونی دیگر سیستم امنیتی دارد تا از ریل خارج نشود.

هزینه نصب آسانسور بدون شفت

قیمت آسانسور بدون شفت متفاوت بوده و به نوع و مدل برند و شرکت ها بستگی دارد. این نوع آسانسور در اندازه های مختلف موجود هستند که اندازه کوچک آن قیمت کمتر و اندازه بزرگ آن قیمت بالاتر دارد. در هنگام انتخاب و نصب آسانسور بدون شفت باید مجوزهای قانونی، ساخت و ساز، فضای خانه، سیستم برق و موارد دیگر را در نظر بگیرید چون همگی بر قیمت تمام شده تاثیر می گذارند.

نصب و راه اندازی آسانسور بدون شفت و کارکرد آن

از آنجایی که تکنولوژی آسانسور بدون شفت یک تکنولوژی جدید است بنابراین سیستم کنترل و عملکرد آن بسیار تازه و بدیع بوده و از جدیدترین و بهترین تکنولوژی استفاده می کند. گرچه طراحی آن بسته به شرکت سازنده متفاوت است، اما این موضوع بر اندازه آسانسور و میزان جمع و جور بودن یا بزرگ بودن آن تاثیر می گذارد. آسانسورهای بدون شفت از سیستم درام یا هیدرولیک استفاده می کنند تا با کمک آن بدنه آسانسور حرکت کرده و بالا و پایین برود. این آسانسورها سیستم ریل دارند و بر اساس آن حرکت می کنند. این سیستم ریل به امنیت آسانسور هم کمک کرده و نوعی سیستم ترمز هم محسوب می شود.
انتهای رپرتاژ آگهی

  • یکشنبه/ ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400060704884
  • خبرنگار : 30054