نماینده مردم بجنورد در مجلس مطرح کرد:

تاثیر تزریق واکسن کرونا در پیک های بعدی

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در مجلس گفت: تزریق واکسن کرونا در پیک های بعدی موثر است.

دکتر پاکمهر در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که ششم شهریور ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهارکرد: واردات واکسن کرونا در کشور سرعت گرفته است و باید تزریق آن نیز سرعت بگیرد چراکه تاثیر آن را در پیک های بعدی مشاهده خواهیم کرد.
وی افزود: متاسفانه یکی از مهمترین مشکلاتی که در ارتباط با شیوع گسترده کرونا مواجه هستیم، افراد مبتلا به کرونا که فاقد علامت هستند.
پاکمهر ادامه داد: این افراد در جامعه در حال تردد هستند و ویروس منتقل می شود.
وی تاکیدکرد: در ادارات افرادی که تست آن ها منفی بوده ولی دارای علائم گوارشی و یا سرماخوردگی هستند، باید به آن ها مرخصی داده شود که در قرنطینه بمانند تا ویروس کرونا را منتقل نکنند.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر ویروس کرونا در حال جهش است، میزان سرایت پذیری آن به شدت افزایش یافته، این در حالی است که شاهد کاهش رعایت پروتکل ها از سوی مردم هستیم.
پاکمهر تاکید کرد: رسانه ها باید ورود پیدا کنند و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی آگاه سازی های لازم را انجام دهند.
وی در ادامه بر تقویت زیرساخت های درمانی در بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: بر اساس استانداردهای انجام شده باید ۴۰ درصد از تخت های مستقر شده در بیمارستان ها در خدمت بیماران مبتلا به کرونا دربیایند اما در حال حاضر تمامی تخت ها برای این بیماران اختصاص یافته است.
وی گفت: باید زیرساخت های درمانی تقویت شود تا خدمات درمانی به سایر بیماران بخش های قلب، سوختگی و ... نیز ارائه شود.
انتهای پیام

  • شنبه/ ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400060603940
  • خبرنگار : 50046