یک فعال حوزه کسب وکار:

نوآوری در استارتاپ ها مسیر نوآوری در بازار هموار می کند

نوآوری در استارتاپ ها، به شکل نوآوری در بازار یا نوآوری در محصولات و خدمات خود را نشان می دهد.

به گزارش ایسنا، به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل سوم شهریور رویداد دورهمی «تیم سازی و کار تیمی» به صورت مجازی برگزار شد.

در این رویداد که از مجموعه برنامه های شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان و مجموعه رویدادهای جهاددانشگاهی اجرا شد، مدیرعامل شرکت سالم باکس با ارائه تعریفی از استارتاپ ها، گفت: استارتاپ یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر به وجود آمده است.

وحید نوری اضافه کرد: تکرارپذیری یعنی اینکه آن مدل کسب و کار که با هدف درآمد زایی ایجاد شده است را بتوان بارها و بارها تکرار کرد و به ازای هر تکرار، درآمد افزایش پیدا کند و در کلام ساده تر، بتوان محصول یا خدمت ارائه شده را تولید انبوه کرد.

وی در خصوص مقیاس پذیری نیز افزود: یعنی اینکه بتوان آن مدل کسب و کار را در آینده با افزایش منابع مالی، نیروی انسانی و سایر موارد توسعه داد و روش های ایجاد، ارائه و کسب ارزش را بهتر، سریع تر و بیشتر کرد.

نوری تصریح کرد: استارتاپ ها، معمولا حول ایده های نوآورانه و خلاقانه بنا می شوند و در واقع فرد یا افرادی خوشفکر، با ایده های نو، در جستجوی روش هایی برای کسب درآمد از آن ایده و تولید انبوه محصولات یا خدمات مبتنی بر آن ایده هستند، بنابراین نوآوری در استارتاپ ها، به شکل نوآوری در بازار یا نوآوری در محصولات و خدمات خود را نشان می دهد.

این فعال حوزه کسب و کارهای نوپا با تاکید بر اینکه باید طرز فکر استارتاپی مطلوبی داشت، ادامه داد: باورهای نادرست را در حوزه استارتاپ ها باید اصلاح کرد اینکه هر استارتاپی لازم نیست حتما در حوزه کامپیوتر و اینترنت باشد، صحیح نیست.

وی ادامه داد: دلیل این موضوعات را باید اول روز به روز هزینه سخت افزار، نرم افزار و زیرساخت های لازم برای راه اندازی کسب و کار در این حوزه کاهش می یابد و در نتیجه با کمترین سرمایه ها، می توان شروع به کار کرد. دوم هر وب سایت یا اپ موبایل، لزوما نمی تواند با تعریف استارتاپ جور دربیاید و سوم آن که کسب و کارهای کوچک، لزوما استارتاپ نیستند، جستجو کرد.

نوری خاطرنشان کرد: همواره شرکت های بزرگ و جا افتاده، توسط شرکت های نوپا مورد تهدید قرار می گیرد و اغلب از بین می روند، این شرکت های بزرگ به محض اینکه خود را در معرض خطر ببینند، تلاش می کنند تا جلوی این خطر را با راه اندازی یک واحد جدید در درون یا بیرون مجموعه خود بگیرند.

وی افزود: از آنجاییکه معمولا، واحدهای کوچکتر، چابکتر از سازمان ها و شرکت های بزرگ هستند، این راه، راه مناسبی خواهد بود تا این غول های بزرگ بتوانند اینترسی بالا و تنبلی خود را به کمک واحدهای کوچک و چابک، کمتر کنند، به همین دلیل، اغلب شرکت های بزرگ، به این نوع طرز فکر استارتاپی پر و بال می دهند و کارکنانشان را تشویق می کنند مانند اعضای یک تیم استارتاپی کار و فکر کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400060302345
  • خبرنگار :