تشریح عملکرد سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران در اپیدمی کرونا

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران اقدامات انجام شده در خصوص کمک‌های مومنانه و واکسیناسیون کرونا را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سردار احمد ذوالقدر پیش از ظهر امروز چهارشنبه سوم شهریور ماه در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار شد، بیان کرد: سپاه سیدالشهدا (ع) در شهرستان‌های استان تهران با هزاران پایگاه و حوزه مقاومت بسیج در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سلامت، محرومیت‌زدایی، سازندگی و ... به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران در خصوص طرح واکسیناسیون کوید ۱۹ و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تمام توان خودش را گذاشته است و این تلاش ها را با قدرت ادامه می دهد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران خاطر نشان کرد: دنیای امروز ، دنیای رسانه و اطلاع رسانی است  گرچه این اطلاع رسانی گاهی بد و گاهی کار قوی و خوب است و این نشان می‌دهد که رسانه و خبر در کار ها و موضوعات بسیار تاثیر گذار و جایگاه خبرنگاری بسیار مهم است.

سردار ذوالقدر عنوان کرد: در شرایط تحریم و تهاجم فرهنگی ، امید بخشی‌ توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه در بین مردم کار  بسیار ارزشمندی است ، دشمنان رسانه ای با اقدامات رسانه ای کار های خوب ما را بد جلوه می دهند و خبرنگاران و اصحاب رسانه باید خبرهای امید بخش را در سطح کشور پخش کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: رسالت خبری خبرنگاران بسیار مهم ، حساس و بزرگ است ، اولا خبر درست و صحیح باید مخابره شود ، دوما جامعه به مطالعه گری نیاز دارد ؛ شبکه مستقل در استان و شهرستانهای استان تهران وجود ندارد ، اخبار در شهرستانهای استان تهران کمتر از جاهای دیگر پخش می شود و باید رسانه ها اخبار و فعالیت های انجام شده را به خوبی منتشر کنند.

سردار ذوالقدر در خصوص فعالیت های انجام شده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران بیان کرد: ۱۵ واحد مسکونی در روستا ظهیر آباد شهرستان ورامین هفته آینده تحویل افراد محروم داده می شود ، همین مسئله برای محرومان و جامعه بسیار امید بخش است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران بیان کرد: در سه روز گذشته با حضور در شهرستانهای استان تهران از مراکز و قسمت های واکسیناسیون بازدید کردم و با ائمه جمعه و فرمانداران جلسات مختلف گذاشتم و گاها کارها در برخی شهرستانها کمتر از نیم ساعت انجام شده است و مردم دیگر دغدغه برای آن کار مربوطه ندارند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران افزود: ۵۹ مرکز واکسیناسیون در استان تهران وجود دارد و ۲۷۰۰ پرسنل سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران به کادر درمان کمک می کنند، ۸ مرکز واکسیناسیون متعلق به سپاه نیز فعال است و خدمات ارائه می کند.

وی گفت: ۶۰ تیم طلاب ، دانش آموزان و اصناف داریم که در برخی بیمارستانهای استان تهران حضور دارند، این عزیزان در کنار بیماران کرونایی هستند و به خانواده های بیماران کرونایی کمک های فراوانی می‌کنند.

ذوالقدر عنوان کرد: طلاب ما به صورت ویژه در انجام تدفین و غسل اموات کرونایی در سطح استان تهران فعالیت می کنند ؛ نواحی سپاه در شهرستانها اکسیژن های خانگی تهیه کرده اند که به صورت امانت به خانواده های کرونایی تحویل داده می شود.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران افزود: رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی باعث شد  سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران سی دی های آموزشی برای کارخانجات ، اصناف ، مردم و بازارایان و... تهیه کند و آنقدر این سی دی های آموزشی را پخش می کنیم تا مردم از ویروس و خطراتش آگاه شوند.

این مقام نظامی بیان کرد: ما در سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران از اول بیماری کرونا حدود یک میلیون کمک مومنانه تحویل محرومان داده ایم ، در ماه محرم ۱۰۱ هزار بسته معیشتی به خانواده های کرونایی و محرومان و ۴۹۰۰ کارت هدیه در ماه محرم امسال تحویل محرومان داده شده است.

وی اظهار کرد: سپاه یاور محرومان در شرایط سخت کرونایی بوده و هست و به خاطر اینکه در برخی از سفره های غذایی محرومان گوشت و مرغی وجود نداشت ، ۶ هزار و ۵۰۰ راس گوسفند قربانی و ۹۳۲ تُن مرغ توسط خیرین برای محرومان تهیه شد.

سردار ذوالقدر در خصوص تامین جهیزیه تازه عروسان بی بضاعت خاطر نشان کرد: ۱۴۳۸ جهیزیه برای خانواده هایی که توان  خرید لوازم تازه عروسان را نداشتند، تهیه کردیم ؛ غذای گرم در پایگاه های بسیج در مناطق ناحیه شهرستانها برای بیماران کرونایی تهیه شده و می شود ، پنج میلیون و ۶۰۰ هزار پُرس از ابتدای بیماری کرونا غذای گرم در بین بیماران توزیع شده است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: شش تریلی آب معدنی نذر آب برای روستاهای خوزستان ارسال شد و ۱۴۰ تانکر هزار لیتری تهیه و به این مناطق ارسال شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1400060302209
  • خبرنگار : 50291