یک عضو شورای شهر تهران تاکید کرد

لزوم کوتاه شدن زمان استعلام‌ها برای صدور پروانه‌های ساخت و ساز

یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم کوتاه شدن زمان استعلام‌ها برای صدور پروانه‌های ساخت و ساز تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، میثم مظفر در ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: طولانی شدن صدور پروانه ساخت در مناطق ۲۲ گانه تهران وضعیت معیوبی دارد و مالک یا سازنده برای دریافت پروانه ساخت، گاه بیش از هفت ماه یا حتی یک سال در فرآیندها میان دفاتر خدمات الکترونیک شهر، مناطق و ارگان‌ها و نهادهای خارج از شهرداری پاسکاری می‌شود. گاه مردم و شهروندان به زبان عامیانه می گویند که ما را به خیر تو امید نیست، شر مرسان. در شرایطی که شهرداری با کمبود منابع در سال مانع زدایی از تولید مواجه است، ما می بینیم در شهرداری موانع بسیار زیادی برای تولید مسکن وجود دارد. بی تردید صنعت مسکن می تواند پیشران صنایع دیگر در کشور باشد.

وی افزود: خواهشمندم که در این فرآیند بازنگری و یک نوسازی در فرایند صدور پروانه ساخت انجام شود. به نظرم این فرآیند می‌تواند در کوتاه ترین زمان به دو هفته کاهش یابد با این راهکار که از بدو تشکیل پرونده استعلامات مکرر و متعددی که باید انجام گیرد از ابتدا فعال و همزمان پاسخ صادر شود.این استعلام ها در طول هم تعریف شده است اما اگر در عرض همدیگر تعریف شوند، کمک بسیاری به کوتاه شدن زمان صدور استعلام ها می کند.

مظفر در پایان اظهارکرد: قطعا هر شهروندی که می خواهد در مناطق ۲۲ گانه ملکی را بنا کند باید در سامانه اطلاعات جغرافیایی قرار گیرد و با یک اطلاع و مجوز اولیه شروع به عملیات تخریب و مقدمات اولیه را طی کند و فرآیند استعلام ها حین انجام مقدمات صورت گیرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400060201534
  • خبرنگار : 71505