رعایت پروتکل های بهداشتی، آرامش پزشکان را بیشتر می کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: به هر میزان پروتکل های بهداشتی بیشتر رعایت شود قطعا آرامش جامعه پزشکی نیز بیشتر خواهد بود.

بهروز اکرمی اول شهریورماه ۱۴۰۰ در آیین گرامیداشت روز پزشک با تاکید بر اینکه فعالیت و اقدامات پزشکان هیچ مابه‌ازای مادی ندارد، اظهار کرد: پزشکان و کادر درمان استان مرکزی در طول ماه های اخیر که جهان درگیر یک پاندمی است شق القمر کردند و این زحمات با ابزارهای مادی قابل جبران نیست.

وی با بیان اینکه کادر درمان تمام تلاش خود را برای صیانت از سلامت جامعه بکار گرفتند، افزود: در ۱۸ ماه اخیر اوضاع متفاوتی را تجربه کردیم، در گذشته فقط بیمار و خانواده بیمار بواسطه بک بیماری با پزشکان در ارتباط بودند، اما در پاندمی اخیر جامعه بشری بیش از همه زمان ارزش کار پزشکان را لمس و درک کرد.

اکرمی گفت: جامعه پزشکی ایران و استان مرکزی در این دوران خوش درخشیدند. تصمیم، اقدام، فعالیت و حرکت پزشکان، سلامت جامعه را به همراه دارد. درست است که عمر و زندگی دست خداوند است، اما پزشکان وسیله هستند و قطعا همه مردم استان مرکزی قدردان زحمات پزشکان هستند.

وی افزود: امیدواریم روزی که خیلی دیر نیست، این اپیدمی را پشت سر بگذاریم و روز پزشک را به معنای واقعی و در کنار همه پزشکان جشن بگیریم و شاهد پیک های پشت سر هم نباشیم. قطعا با هر پیک پزشکان و کادر درمان فشار و درد بیشتری را متحمل می شوند و مسلما رعایت پروتکل های بهداشتی مصداق قدردانی واقعی از جامعه پزشکی است.

اکرمی تاکید کرد: اطمینان دارم که به هر میزان پروتکل های بهداشتی بیشتر رعایت شود قطعا آرامش جامعه پزشکی بیشتر خواهد بود.

در این جلسه فرماندار اراک، نیز اظهار کرد: شهادت می دهم که جامعه پزشکی اثبات کردند که مردانه در کنار مردم هستند و با فرهنگ بالا و انسان‌مداری در جهت دفاع از جان مردم تلاش می کنند و جان خود و خانواده را به خطر انداختند تا جان مردم را نجات دهند.

دکتر حسین بختیاری با تاکید بر اینکه مردم قدردان جامعه بزرگ پزشکان و کادر درمان هستند، گفت: به عنوان همکار پزشکان و یک مسئول در شهر اراک، به نمایندگی از مردم از زحمات همه پزشکان قدردانی می کنم و قطعا در تاریخ ثبت می شود که جامعه پزشکی در مقابله با ویروس چموش کرونا چه جانفشانی هایی کردند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با اشاره به اینکه پزشکان در این روزها برای ایران سنگ تمام گذاشته اند و امیدواریم با تمام توان مطالبات این قشر را فراهم کنیم، اظهار کرد: امروز بهانه خوبی است که یادی داشته باشیم از پزشکانی که سال گذشته در کنار ما بودند و امروز جایشان در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی خالی است.

وی با اشاره به زحمات پزشکان در طول ۱.۵ سال اخیر در دوران کرونا که قابل قدردانی است، گفت: این زحمات بیش از انتظار بود و آنها با همه کمبودها به لحاظ تخت های بیمارستانی، نیروی انسانی و ... فداکاری و دلسوزی بسیار کردند و همدلی و تعامل را در همه مراکز درمان استان به چشم دیدیم که اگر این یکپارچگی نبود قطعا موفقیتی حاصل نمی شد و امیدواریم که این همدلی ادامه داشته باشد.

جمالیان تصریح کرد: کرونا در واقع تهدیدی بود که به فرصت همدلی تبدیل شد و اتفاقات خوبی را رقم زد.

در این جلسه رییس سازمان نظام پزشکی اراک نیز بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در طول ۱۸ ماه و در پنج پیک که هر کدام از قبلی شدیدتر بود، با مدیریتی عالی خدماتی قابل قبول به مردم ارائه کرد که باید به جامعه پزشکی بابت زحمات ماه های اخیر دستمریزاد گفت.

دکتر سهرابی افزود: حفظ شان و جایگاه و منزلت اجتماعی پزشکان به عنوان سرمایه اجتماعی بسیار اهمیت دارد، نزدیک به پنج ماه از واکسیناسیون پزشکان گذشته است و باید این جامعه با توجه به خطرات احتمالی در اولویت دوز یادآور قرار گیرند چراکه این قشر قطعا در معرض خطر هستند.

وی با بیان اینکه باید عدالت را در همه امور مدنظر قرار داد، گفت: مسلما باید از هر فردی بنا به درآمد خود مالیات اخذ شود و پزشکان نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید طبق درامد خود و عادلانه مالیات پرداخت کنند. این قشر را نباید جزو ۵ درصد درآمد بالای کشور ببینیم چراکه ۹۵ درصد آنها کار می کنند تا زندگی را بگذرانند.

سهرابی اضافه کرد: شرایط خوبی را شاهد نیستیم و باید در قبال این قشر عدالت اجتماعی را شاهد باشیم.

در این آیین از جمعی از پزشکان استان مرکزی تجلیل شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400060100345
  • خبرنگار : 50210