در زمان اعمال محدودیت‌های تردد ثبت شد؛

کاهش ۴۳ درصدی خودروهای ورودی در جاده‌های زنجان

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌های تردد، عبور و مرور خودروها در جاده‌های زنجان ۴۳ درصد کاهش یافته است.

محمد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ۲۵ تا ۳۰ مردادماه امسال و با اعمال محدودیت‌های تردد تعداد خودروهای ورودی محورهای مواصلاتی استان زنجان ۱۵۰ هزار و ۶۴۸ مورد ثبت شده است؛ در حالی که در مدت مشابه سال قبل تردد ۲۴۷ هزار و ۴۹۸ وسیله نقلیه به ثبت رسیده بود که کاهش ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی تعداد خودروهای عبوری از خروجی‌های استان در بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ مردادماه را ۱۴۰ هزار و ۸۳۷ وسیله نقلیه برشمرد و گفت: تردد خودروها در خروجی‌های استان نیز حاکی از کاهش ۳۹ درصدی است؛ چراکه در مدت مشابه سال قبل ۲۴۷ هزار و ۶۲۹ خودرو گذر کردند.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان یادآور شد: کل ورودی‌های استان شامل آزادراه زنجان - قزوین، جاده قدیم زنجان - قزوین، آزادراه زنجان - تبریز، جاده قدیم زنجان - تبریز، محور گیلوان - منجیل، زنجان - بیجار، قیدار - همدان، سرچم - اردبیل و زنجان – دندی است.

وی عنوان کرد: در این مدت عبور ۱۰۷ هزار و ۴۷۸ پلاک در محورهای دارای پلاک‌خوان ثبت شده که بیشترین آن با ۳۵ هزار و ۶۵۲ مورد معادل ۳۳ درصد مربوط به استان تهران و کمترین آن متعلق به استان کهکیلویه و بویر حمد است.

محمدی، سهم استان زنجان از پلاک‌های عبوری طی این ۶ روز را ۱۵ هزار و ۲۶۴ خودرو دانست و افزود: این رقم معادل ۱۴ درصد همه پلاک‌های عبوری ثبت شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400053121426
  • خبرنگار :