سرداور مسابقات بین المللی نظامی اربابان سلاح:

زیرساخت‌های برگزاری مسابقات را کمتر از سه ماه فراهم کردیم

سرداور مسابقات بین المللی نظامی ارتش‌های جهان" اربابان سلاح" گفت: اعتبارات لازم برای برگزاری مسابقات ارتش‌های جهان از سوی فرماندهی ارتش و نیروی زمینی تامین شده است و بخش اعظم زیر ساخت‌های لازم در کمتر از ۳ ماه در استانداردهای جهانی احداث شده است.

سرهنگ توپخانه پدافند هوایی محمد سیدی، امروز (شنبه- ۳۰ مردادماه) در نشست خبری مسابقات بین المللی نظامی ارتش‌های جهان "اربابان سلاح" اظهار کرد: قضاوت این بازی‌ها را  ۴۳ داور از ایران بر عهده دارند، هیئت داوری دیگری با ترکیبی از نمایندگان کشورهای شرکت کننده کار بررسی و نظارت بر مسابقات را برعهده خواهند داشت و نظر تمام داوران را دریافت و در نهایت نتایج از سوی سرداور اعلام می‌شود.

وی در خصوص کشورهای شرکت کننده در این دوره از مسابقات، گفت: کشورهای زیادی قرار بود در این دوره حضور داشته باشند که به دلیل مقررات پروتکل‌های بهداشتی کشور خود، از حضور در این بازی‌ها انصراف دادند، هر چند تمام امکانات لازم برای برگزاری مسابقات در شرایط کرونایی مهیا شده است.

به گزارش ایسنا، سرداور مسابقات بین المللی نظامی "اربابان سلاح"، خاطرنشان کرد: از غرب آسیا تاکنون فقط ایران در این مسابقات حضور داشته و رتبه کسب کرده است و کشورهای چین، روسیه، قزاقستان و ازبکستان تنها سابقه میزبانی دارند و در حال حاضر نیز بخشی از مسابقات در بلاروس و قزاقستان در حال انجام است.

وی ادامه داد: همه کشورها بر توانمندی نظامی ایران صحه می گذارند، در این مسابقات درباره دستاوردها و توانمندی‌های نظامی کشورهای شرکت کننده تبادل نظر خواهد شد.

سرداور مسابقات بین المللی نظامی "اربابان سلاح"، اظهار کرد: سال گذشته در شرایط کرونا با اجازه و تاکید مقام معظم رهبری تیم ایران در این مسابقات شرکت داشت و نایب قهرمان شد، بازی های امسال در رشته اربابان سلاح در ۵ رشته در توپخانه صحرایی ۱۲۲ میلیمتری، پدافند هوایی ZU، راکت اندازهای کاتیوشا، تیراندازی انفرادی بی اتلون و امدادی بی اتلون برگزار می‌شود.

سیدی در خصوص وضعیت تیم ارتش ایران در این مسابقات، گفت: پس از انجام مسابقات داخلی، تیم نیروی زمینی ارتش نماینده ایران در این مسابقات اعلام شد، تیمی ۲۸ نفره که در رشته های مختلف حضور دارند و تمرینات خود را از بهمن ماه در اصفهان آغاز کردند و در شرایط خوب و آرمانی به سر می‌برند، اما نمی‌توان پیش بینی نتیجه کرد، چرا که در این بازی‌ها سلاح استفاده می‌شود و ممکن است هر اتفاق پیش بینی نشده‌ای رخ دهد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات در دو میدان جداگانه، اضافه کرد: این خلاقیت ایران بود که مورد توجه کشور روسیه هم قرار گرفت، ازبکستان نیز درخواست میزبانی داشت که به دلیل نداشتن مهمات این میزبانی به ایران داده شد. تهیه کلاه ها و جلیقه های ضد گلوله و سلاح‌ها توسط ایران انجام و به تایید شرکت کنندگان رسید. بودجه و اعتبارات لازم این مسابقات از سوی فرماندهی ارتش و نیروی زمینی تامین شده است و بخش اعظم زیر ساخت‌های لازم در کمتر از ۳ ماه در استانداردهای جهانی احداث شده است.

سرداور مسابقات بین المللی نظامی ارتش‌های جهان تصریح کرد: علاوه بر رقابت‌های نظامی تیم های شرکت کننده، رقابت رشته های ورزشی از جمله فوتبال، شنا، والییال و تنیس روی میز بعد از اتمام مسابقات در زمان آزاد آغاز می‌شود.

سیدی با اشاره به علاقه‌مندی تیم‌های شرکت کننده در بازدید از اماکن تاریخی اصفهان به ویژه میدان نقش جهان، اضافه کرد: در جریان برگزاری مسابقات زمان‌هایی نیز برای بازدید تیم‌ها از اماکن تاریخی و فرهنگی اصفهان در نظر گرفته شده است. بسیاری از شرکت کنندگان با اشاره به اینکه میدان نقش جهان را تنها در تصاویر دیده‌اند درخواست بازدید از این مکان زیبای تاریخی اصفهان را نیز داشتند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400053020724
  • خبرنگار :