استاندار سمنان درگذشت "پرفسور کردوانی" را تسلیت گفت

استاندار سمنان درگذشت دکتر پرویز کردوانی پدر علم کویرشناسی و از مشاهیر استان سمنان را تسلیت گفت.

‍ علیرضا آشناگر استاندار سمنان با انتشار پیامی، ضایعه ی درگذشت " پرفسور پرویز کردوانی "، چهره ی ماندگار علمی کشور و پدر علم کویر شناسی ایران را تسلیت گفت

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری، متن پیام بدین شرح است : 

بسم الله الرحمن الرحیم 

" کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام  "

خبر ارتحال استاد پیشکسوت و فرزانه ، دارنده ی نشان درجه یک دانش و پدر علم کویر شناسی ایران ، مرحوم پروفسور پرویز کردوانی واصل و موجب تأثر و تألم عمیق اینجانب گردید .

به راستی که فقدان آن استاد فرهیخته و انسان وارسته به عنوان یکی از اساتید دلسوز و فعال در عرصه ی علم و تعلیم دانش در کشور، ضایعه ای تلخ و ناگوار است.
آن استاد دلسوز در طول عمر پر برکت خویش منشأ خدمات متعدد علمی و معنوی فراوان با تکیه بر دانش ، تقوی و اخلاق حسنه بوده و امید که انبوه شاگردانش مصداق خیر ماندگار و تسلی بخش فقدان آن چهره ماندگار کشور باشند.‌
به گواهی تاریخ، مرحوم استاد  کردوانی، لحظه لحظه ی جوانی خویش را نردبانی ساخت تا جویندگان دانش و اندیشه به باغ دانایی و توانایی در آمده و در فضای عطر آگین بوستان معرفت الهی تنفس نمایند و دریغ که تقدیر بر آن شد تا در یوم الحزن عاشورای امسال ، شمع وجودش خاموش گردیده و گل های با طراوت بوستان اندیشه و علم به سوگ و ماتم ایشان بنشینند . 
اینجانب فقدان این شخصیت برجسته ی علمی استان سمنان و چهره ی ماندگار ایران زمین را به عموم مردم نجیب ایران ، جامعه ی بزرگ دانشگاهی کشورو استان ، اساتید و دانشجویان محترم و بویژه خانواده ی داغدار آن مرحوم و مردم شریف شهرستان گرمسار، تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن عزیز به معبود پیوسته ، غفران و رحمت واسعه الهی و برای جمیع بازماندگان صبری جزیل توأم با عزت از خداوند سبحان مسئلت می نمایم. 

همچنین دکتر دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پی درگذشت "پرفسور پرویز کردوانی"با انتشار پیامی، ضایعه ی درگذشت "پرفسور پرویز کردوانی"، چهره ی ماندگار علمی کشور و پدر علم کویر شناسی ایران را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

مشیت الهی بر این تعلق گرفته کـه بهار فرحناک زندگی را خزانی ماتم زده بـه انتظار بنشیند و این بارزترین تفسیر فلسفه آفرینش در فراخنای بیکران هستی و یگانه راز جاودانگی اوست.

خبر درگذشت استاد پیشکسوت و چهره برجسته علمی کشور و استان و دارنده ی نشان درجه یک دانش و پدر علم کویر شناسی ایران، مرحوم پروفسور پرویز کردوانی موجب تأثر و تألم عمیق اینجانب و تمامی هموطنان و هم استانی های عزیز گردید و فقدان آن استاد فرهیخته و انسان وارسته به عنوان یکی از اساتید دلسوز و فعال در عرصه ی علم و تعلیم دانش در کشور، ضایعه ای تلخ و ناگوار است.

اینجانب ضمن ابراز صمیمانه‌ترین همدردی‌ها، این ضایعه غم انگیز را به جامعه علمی کشور، استان سمنان و شهرستان گرمسار و نیز خانواده محترم آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسألت دارم.

همچنین رضا لحمیان رئیس دانشگاه دولتی گرمسار ضمن درگذشت دکتر کردوانی به عشق وافر وی به آبادانی میهنمان پرداخت و گفت: قلب استاد کردوانی به عشق ایرانی آباد می تپید.

به گزارش ایسنا در بخشی از این پیام آمده است:

ضایعه درگذشت پروفسور پرویز کردوانی، چهره ماندگار علمی کشور، پدر علم کویرشناسی ایران و استاد پیشکسوت دانشگاه موجب تأسف و تالم فراوان گردید. 

 پروفسور کردوانی در تمام طول عمر پر عزت خویش توانست با کسب دانش، علم، تجربه و انجام مطالعات فراوان در مناطق کویری و بیابانی ایران، خدمات ارزنده ای از خود به یادگار بگذارد.

ایشان همواره برای آبادانی، معرفی و استفاده از ظرفیت های موجود در کویر و مقابله با پدیده خشکسالی با ارائه راهبرد و برنامه های مدون و تألیف آثار علمی و پژوهش‌های ارزشمند تلاش کرد و به واقع قلبش برای ایرانی آباد میتپید.

اینجانب لازم می‌دانم این ضایعه‌ را به مردم فهیم شهرستان گرمسار، جامعه علمی و نخبگان کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم به حرمت این شبهای عزیز غفران الهی مسئلت دارم.

 انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400052819781
  • خبرنگار :