پیکر ۳ برادر غریق از سد آزادی بیرون کشیده شد/ کشف خودرو و راننده غرق‌شده‌اش در آب

غواص کرمانشاهی گفت: حین انجام عملیات بیرون آوردن پیکر سه برادر غرق شده در سد آزادی شهرستان دالاهو، یک خودرو به همراه پیکر راننده‌اش نیز در اعماق آب کشف شد.

بهمن پرورش در گفت وگو با ایسنا، بااشاره به غرق شدن سه برادر در دریاچه سد آزادی شهرستان دالاهو، اظهارکرد: حین انجام عملیات یافتن غریقی در سد کلان شهرستان ملایر بودم که با من تماس گرفته شد که برای بیرون آوردن جسد سه برادر که در سد آزادی شهرستان دالاهو غرق شده بودند، به این شهرستان بروم.

وی تصریح کرد: به محض اطلاع یافتن از این موضوع به سرعت به کرمانشاه آمده و ساعت 12 شب به شهرستان دالاهو رسیدم و با کمک یک غواص از یکی از استانهای همجوار عملیات یافتن غریق ها را آغاز کردیم.

این غواص کرمانشاهی اضافه کرد: پس از تعیین محل نقطه ای که سه غریق در آنجا بودند برای بیرون آوردن آنها آماده شده و پایین رفتم، اما حین تجسس با یک دستگاه خودرو در اعماق تاریک سد برخورد کردم.

وی اظهار کرد: طناب حمایتی که به من وصل بود را در تایکی مطلق و با حس لامسه به شاسی ماشین بستم و بدون هیچ وسیله پشتیبانی جای غریق های دیگر را مشخص کرده و به سراغ اولین غریق رفتم و او را بالا آوردم.

پرورش با بیان اینکه دو غریق بعدی را با همکاری غواص دیگر بیرون آورده، گفت: پس از حضور جرثقیل در منطقه خودرو را هم از آب بیرون کشیدیم که جسد راننده هم در آن بود.

وی در ادامه گفت: سد آزادی دالاهو مساحت زیادی دارد، اما طی 10 سال اخیر چهار خودرو که سه مورد از آنها متعلق به ماهیگیران و بدون سرنشین بودند و در سراشیبی سد پارک شده بودند و هشت غریق را تنها در یک نقطه 10 متر مربعی از آن پیدا کرده ام که این تعداد غریق و خودرو، آن‌هم در یک نقطه از سد اتقافی کم نظیر است.

وی در بخش پایانی سخنانش با گلایه از کم توجهی مسئولین استانی به کارهایش، گفت: غواصی که از استان همجوار آمده بود، تمام تجهیزات را حتی دستگاه کمپرسور برای شارژ کپسول ونورافکن قوی برای زیرآب را همراه خود داشت، درحالیکه من تنها با یک دست لباس مندرس غواصی سالهاست که به همه نقاط ایران خدمت رسانی می کنم و هیچ کدام از مسئولین استان به وضعیت من توجهی نمی کنند.  

انتهای پیام

    

  • چهارشنبه/ ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400052719267
  • خبرنگار : 50184