بعد از ۴۳ سال؛

محرومیت زدایی منطقه الند خوی با آسفالت راه هایی روستایی

دهستان الند و ۱۷ روستای حومه با جمعیتی بالغ از ۹ هزار نفر در نقطه صفر مرزی در بخش صفائیه شهرستان خوی قرار گرفته است که درطول ۴۳ سال بعد از انقلاب از داشتن راه آسفالت محروم بودند که در حال حاضر عملیات آسفالت راه های روستای این منطقه به طول ۲۶ کیلومتر آغاز شده است.

عادل نجف زاده نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه در طول ۴۳ بعد از انقلاب قول های متعددی مبنی بر بهسازی و آسفالت راه های منطقه الند توسط مسئولین قبلی داده شده بود که متاسفانه هیچکدام عمل نکرده بودند، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال آسفالت و بهسازی راه های روستایی الند و ۱۷ روستای تابعه در حال انجام است.

وی افرود: پل مهم "قزل آغل" در این منطقه نیز که برای تردد خودروها و عبور و مردم از اهمیت زیادی برخوردار است در حال احداث است که بزودی به بهره برداری می رسد.

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده توسط مسیولین شهرستانی مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام این پروژه ها از وزارت راه و شهرسازی در اختیار این اداره کل قرار داده شد.

شکری افزود: با آسفالت ۲۶ کیلومتری راه های منطقه الند حدود ۲۰ روستا از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: تخصیص اعتبار و اجرایی شدن آسفالت و بهسازی راه های روستایی منطقه الند نمونه یک کار جهادی و انقلابی است.

عسگر از اهالی دهستان الند نیز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: راه خاکی و خطرناک منطقه الند واقعا برای رفت و آمد زجر آور بودند به طوری که تردد در این راه های متروکه خودرو ها را مستهلک و خراب می کرد.

محرومیت زدایی و آسفالت راه های روستایی منطقه الند خوی بعد از ۴۳ سال پیام امیدبخشی به مردم زحمتکش و سلحشور این منطقه دارد که امیدواریم این نوع کارهای جهادی برای محرومیت زدایی بخش های دیگر شهرستان ادامه دار باشد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۷:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400052517617
  • خبرنگار :