آذرماه ۱۴۰۰ انجام می‌شود:

میزبانی استان مرکزی از دومین المپیاد مهارتی دانشگاه‌های کشور

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی گفت: در آذرماه امسال دومین المپیاد مهارتی در سطح تمامی دانشگاه های کشور به میزبانی استان مرکزی در ۱۳ رشته برگزار خواهد شد، همچنین مرحله دوم این المپیاد در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

مهدی رئوفی روز یکشنبه ۲۴ مرداد در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه رسانه یکی از بازوهای قوی دولت است و با اشاره به نامگذاری سال اظهار کرد: یکی از راه های مانع زدایی از تولید، پرورش و تربیت یک نیروی کارآمد، کارآفرین  و مهارتی است، بر این اساس دانشگاه جامع علمی و کاربردی در اهداف عالی خود به دنبال پرورش نیروی مهارتی و آماده به کار برای جامعه است.
وی افزود: امروزه با افزایش نرخ دلار هزینه های تولید و ساخت افزایش یافته لذا بیشتر صنایع به دنبال کاهش هزینه و تولید با کمترین هزینه هستند و تنها راه تحقق این مهم تربیت یک نیروی کار مهارتی و کارآمد در زمینه سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری است.

وی افزود: هرچه بتوان مهارت را در سطح جامعه افزایش داد موفقیت بیشتری در تحقق شعار سال کسب خواهیم کرد. خوشبختانه در استان مرکزی یکی از مراکز توانبخشی حدود یکسال است که راه اندازی شده و نیروهای خوبی را برای نگهداری از سالمندان، تربیت مربی و کودک و نیروهای مورد نیاز توانمندسازی جامعه پرورش می دهد.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان مرکزی با اشاره به اینکه استان در حال حرکت به سمت پیر شدن است، کفت: در این راستا نیاز است نیروهای مهارتی برای نگهداری از سالمند و ارائه خدمات به این قشر داشته باشیم که از یکسال گذشته این مرکز راه اندازی شده است‌.

رئوفی بیان کرد: خوشبختانه ۸۵ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی بلافاصله پس از تحصیل مشغول کار می شوند، در این دانشگاه برخلاف دانشگاه های تئوری محور، رشته ها متناسب با نیاز جامعه و در زمان خاص ایجاد شده است. این دانشگاه رشته ها و مقاطع تحصیلی را بر اساس نیاز جامعه و صنعت و ... ایجاد کرده و نیروی مورد نیاز را پرورش می دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی و واکسینه نشدن دانشجویان، آموزش‌ها در ترم آینده به صورت مجازی و کلاس های عملی با رعایت پروتکل های بهداشتی حضوری خواهد بود، البته لیست ۲۴۴۳ دانشجو برای دانشگاه علوم پزشکی ارسال شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی خاطرنشان کرد: از ۲۴ مرداد تا ۳۱ همان ماه پذیرش دوره مهرماه دانشگاه انجام و جمعا در ۹۲ کد رشته دانشجو پذیرش می‌شود. بر اساس سیاست دانشگاه حدود ۲۰ رشته جدید متناسب با نیاز جامعه در این دانشگاه ایجاد خواهد شد.

رئوفی با اشاره به اینکه حدود ۹ مرکز فعال در استان وجود دارد که برای مهرماه پذیرش دارند خاطرنشان کرد: مراکز آلومینیوم، ماشین سازی و هپکو سه نفر برتر برگزیده هر ورودی را در مجموعه خود استخدام می کنند. امروزه معادن زیادی نیز وجود دارند که از میانه تحصیل نیروهای مورد نیاز خود را جذب می کنند.

وی‌ اضافه کرد: در این دانشگاه پودمان هایی متناسب با نیاز جامعه در زمان کوتاه برگزار می‌کند همچنین پودمان های تجمیعی در چندین دوره نیز برگزار می شود که پس اخذ مهارت لازم و طی دوره ها، مدرک مقطع دار برای فرد صادر می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی تصریح کرد: در شهریور سال ۹۹ از ۵۴۵ مدرس که تفاضای تدریس در این دانشگاه را داشتند پس از بررسی های لازم ۲۰ نفر موفق به تدریس شدند، امسال نیز اول شهریور فراخوان این حوزه انجام می شود.

رئوفی تعداد دانشجویان دختر را ۷۶۰ نفر و پسر را ۱۶۸۷ نفر دانست و گفت: تاکنون اعلام افزایش شهریه برای این دانشگاه صورت نگرفته است، ولی در مجموع دانشگاه جامع علمی کاربردی دریافت کمترین شهریه را در بین دانشگاه هایی که شهریه دریافت می کنند، دارد.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400052417457
  • خبرنگار : 50204