واکسینه شدن بیش از 95 هزار نفر در علوم پزشکی سمنان

کرونا 71 سمنانی دیگر را به بیمارستان کشاند/ شناسایی سرپایی روزانه بیش از 200کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از واکسینه شدن بیش از 95 هزار نفر از جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: به طور متوسط روزانه 4000 نفر در 6 شهرستان تحت پوشش دانشگاه واکسینه می شوند.

دکتر نوید دانایی در جمع خبرنگاران از تداوم روند صعودی مبتلایان و بستری‌ها در استان خبر داد و اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته71 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند ضمن اینکه روزانه بیش از 200 نفر به صورت سرپایی در مناطق تحت پوشش شناسایی می‌شوند.

وی با اشاره به بستری شدن 71 نفر در 24ساعت گذشته افزود: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 33 هزار و 518 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: از 16 الی 17 مرداد ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 71 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هفت هزار و 795 نفر رسیده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد: علاوه بر این 25 هزار و 723 بیمار نیز در شهرستان های شش‌گانه تحت پوشش دانشگاه به صورت سرپایی شناسایی شدند.

وی افزود:خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به 6615 نفر رسید.

دکتر دانایی با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ مورد مثبت کرونا به صورت سرپایی شناسایی می‌شود خاطرنشان کرد: یک روز پیش از این نیز۲۶۷ بیمار با تست کرونا مثبت به صورت سرپایی شناسایی شده و این‌ نشان از این دارد که چرخه ویروس به شدت فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: در حال حاضر در مراکز درمانی ‌تحت‌ پوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان، ۴۰۵ بیمار مبتلا به‌ کرونا در بیمارستان بستری هستند که از این‌تعداد  ۲۵۸ بستری روی تخت بیمارستان بوده و ۱۴۷ بیمار به صورت درمان سرپایی و بستری موقت مراقبت می شوند.

وی با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: متاسفانه سهل انگاری و عادی انگاری نسبت به‌ کرونا افزایش و زدن ماسک کاهش پیدا کرده است؛ برگزاری مراسمات و تجمع‌ها به صورت ‌گسترده در حال انجام است، رفت و آمد زیاد و عدم رعایت پروتکل ها، این روزها آسیب زیادی را وارد ساخته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400051711981
  • خبرنگار :