خراسان رضوی دومین استان پرفروش در طرح تابستانه کتاب

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ خراسان رضوی با سهم ۱۱ درصدی فروش کتاب پس از تهران به عنوان پرفروش‌ترین استان کشور هم از نظر مبلغ و هم از نظر تعداد کتاب فروخته‌شده اعلام شد.

افشین تحفه‌گر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پایان طرح تابستانه کتاب در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: این طرح که روز گذشته و پس از یک هفته برگزاری به کار خود خاتمه داد، یکی از طرح‌های فصلی قابل توجه در هفت سال برگزاری این رویداد فرهنگی را در خراسان رضوی رقم زد.

وی ادامه داد: در این مرحله از این طرح که با افزایش ۵۰ درصدی اعتبار همراه بود، سقف مجاز خرید برای هر خریدار از ۲۰۰ هزار تومان به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به شرکت ۱۲۴ کتاب‌فروشی از سراسر استان در این طرح خاطرنشان کرد: این تعداد برابر با ۱۲ درصد از کتاب‌فروشی‌های شرکت‌کننده در سراسر کشور است. در واقع ۹۵ کتاب‌فروشی از مشهد و ۲۹ کتاب‌فروشی از شهرستان‌های استان در این طرح شرکت داشتند.

وی عنوان کرد: برای برگزاری این طرح دقیقا ۵ میلیارد و ۹۷۱ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۷۵۱ ریال اعتبار هزینه شد. کل فروش طرح تابستانه ۱۴۰۰ نیز ۳۱ میلیارد و ۵۶۷ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۸۲۱ ریال بوده است که این رقم از فروش بیش از ۵۴ هزار جلد کتاب در طی برگزاری این طرح به دست آمد. مقایسه طرح تابستانه ۱۴۰۰ با طرح‌های پیش از آن نشان می‌دهد که استقبال بی‌نظیر مردم فرهنگ‌مدار و علاقه‌مند به کتاب خراسان رضوی از طرح‌های فصلی فروش کتاب افزایش یافته است.

تحفه‌گر بیان کرد: ۹۷۴ کتاب‌فروشی در سراسر کشور در تابستانه ۱۴۰۰ شرکت کردند. میزان فروش این طرح در کشور ۲۷۵ میلیارد و ۴۶۶ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۵۲۴ ریال بوده است. سهم فروش خراسان رضوی از کل طرح ۱۱ درصد فروش کشور است. همچنین با توجه به سهم ۱۲ درصدی تعداد کتب فروخته شده، خراسان رضوی پس از تهران به عنوان پرفروش‌ترین استان کشور نه‌ تنها از نظر مبلغ بلکه از نظر تعداد کتاب فروخته شده به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با حمایت هرچه بیش‌تر از کتاب‌فروشی‌ها، به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان صنعت نشر، علاوه بر تقویت جریان مهم توزیع کتاب در کشور، شاهد رشد و تعالی و نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در کشور، به خصوص استان خراسان رضوی، باشیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400051611327
  • خبرنگار :