فرماندار خرم‌دره تاکید کرد

لزوم آگاهی دهیاران از کشت گیاهان ممنوعه در روستاها

فرماندار خرم‌دره، بر لزوم آگاهی دهیاران از کشت گیاهان ممنوعه در روستاهای این شهرستان تاکید کرد.

حجت محمدی صبح امروز (۱۲ مردادماه) در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر خرم‌دره با اشاره به قرارگیری این شهرستان در مسیر کمربندی و جاده ترانزیت که بارها از این مسیرها مقادیر قابل توجهی موادمخدر کشف و ضبط شده است، اظهار کرد: تا می‌توان باید این مسیرها را برای قاچاقچیان ناامن کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های حوزه مبارزه با موادمخدر در شهرها و استان‌هایی که از قابلیت کشاورزی برخوردار هستند کشت گیاهه ممنوعه مانند خشخاش و شاه‌دانه است، عنوان کرد: برای جلوگیری از این موضوع در روستاهای خرم‌دره کشت این گیاهان به صورت مستمر پایش می‌شود.

فرماندار خرم‌دره از کمپ‌های ترک اعتیاد و سمن‌هایی که در حوزه موادمخدر فعالیت می‌کنند به عنوان بازوان پرتوان در حوزه مبارزه با این مواد یاد کرد و افزود: تنها کمپ خرم‌دره کمپ رهروان کمال است که با توجه به خسارت کرونا به این‌ واحدها باید از آن‌ها برای ادامه مسیر دستگیری شود.

وی با اشاره به مهاجرپذیری بالا در خرم‌دره، تصریح کرد: مهاجرپذیری علی‌رغم داشتن مزایا و معایبی نیز دارد که از عمده آن‌ها می‌توان به تعدد فرهنگ‌ها اشاره کرد که همین موضوع می‌توان بسترساز آسیب‌های اجتماعی متعددی باشد.

این مسئول با بیان اینکه سه شهرستان ابهر، خرم‌دره و زنجان دارای مهاجرپذیری بالایی است، متذکر شد: رقم مهاجرت در سایر شهرستان یا پایین است و یا خود این شهرستان‌ها مهاجرفرست هستند.

محمدی با اشاره به ضرورت حضور انجمن‌های فعال در حوزه مبارزه با موادمخدر در روستاها، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت دهیاران می‌توان از این فرصت برای به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی در روستاها استفاده کرد.

وی تاکید کرد: توجه به اینکه ایران یکی از شاهراه‌های اصلی ترانزیت موادمخدر افغانستان به سایر نقاط جهان است و همین امر باعث شده است، همیشه آمادگی در راستای پیشگیری و مبارزه با موادمخدر وجود داشته باشد، زیرا کوچک‌ترین غفلتی در این زمینه می‌تواند گریبان‌گیر خانواده خود ما شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400051208197
  • خبرنگار : 50163