شکستگی خط انتقال آب سد گاوشان به کرمانشاه ترمیم شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از مرمت شکستگی خط لوله انتقال آب سد گاوشان به کرمانشاه خبر داد.

محمودرضا شهلایی در گفت و گو با ایسنا،گفت: با تلاش اکیپ‌های آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب استان، بامداد امروز (۹ مرداد) شکستگی خط انتقال آب سد گاوشان تعمیر و جلوی نشت آب گرفته شد.

وی با اشاره به اقدامات فنی و تخصصی که برای ترمیم شکستگی و جلوگیری از هدررفت آب صورت گرفت، اظهار کرد: به دلیل حجم بالای آب، روند کار بسیار دشوار بود و در نهایت مجبور شدیم با حفر کانال انحرافی برای آب و قراردادن دستگاه‌ها پمپ در کانال، مسیر آب را منحرف کرده و مشکل را مرتفع کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: خوشبختانه این شکستگی با کمترین اختلال در تامین آب شهر کرمانشاه مرتفع شد و نیازی به قطع آب ورودی به خط لوله نبود.

شهلایی با بیان اینکه این شکستگی از روز گذشته (۸ مرداد) رخ داد، عنوان کرد: حجم آسیب بالا بود و به جهت فشار آبی که در خط لوله داشتیم، نزدیک به ۲۵۰ لیتر در ثانیه هدررفت آب رخ می‌داد که جلوی آن گرفته شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه در طول مسیر ۷۰ کیلومتری خط انتقال با شکستگی‌های متعدد مواجه می‌شویم که با تلاش نیروهای ما در کمترین زمان مرتفع می‌شود.

به گفته این مسئول، در حال حاضر که مشکل مرتفع شده ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه آب از سد گاوشان وارد تصفیه خانه جدید شهر کرمانشاه و پس از آن به شبکه آب شرب شهر تزریق می‌شود.

وی افزود: این میزان آب به تدریج طی روزهای آتی بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400050905541
  • خبرنگار : 50181