آشنایی با وظایف وکیل شکایت از پزشک

وکیل شکایت از پزشک وکیل متخصص در امر شکایت از پزشکی است که از قانون اساسی کشور و مقررات نظام پزشکی تخطی کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گروه وکلای پارسا، پزشک مانند هر فرد عادی جامعه در حیطه کاری و شغلی و همچنین در زندگی اجتماعی خود ممکن است جرایم و یا تخلفاتی را به صورت عمد یا غیر عمدی و سهوی انجام دهد. در این صورت کسی که در حیطه شغلیه پزشک و در روند درمانی خود دچار مشکلات جسمانی و روحی و همچنین ضرر مالی شده است، به طرح شکایت از پزشک متوسل می شود. این مهم به کمک وکیل متخصص  امکان پذیر است.

چه زمانی می توان از پزشک شکایت کرد؟

وکیل شکایت از پزشک  متذکر می شود که هر زمان پزشکی طبق قانون آیین دادرسی و مقررات سازمان نظام پزشکی کشور از انتظامات تخطی کند، قابل طرح دعوا و شکایت است. پزشکی که در روند درمان بیمار سهل انگاری کند و یا بی احتیاط در درمان و جراحی بیمار داشته باشد و یا به طور مغرضانه و با سوء نیت به بیمار خود آسیب برساند، قابل شکایت است. طبق قانون حتی توهین پزشک به بیمار و استفاده از الفاظ رکیک نسبت به او پایمال کردن قوانین و مقررات است و به موجب قانون پزشک متخلف و مجرم شناخته می شود.

اما در خصوص وظایف وکیل در این امر باید به این موضوع اشاره کرد، هر وکیلی که از طرف شخص شاکی نماینده احقاق حق وی می شود باید تمام جوانب حقوقی را در نظر گرفته و در اسرع وقت اقدام به تنظیم دادخواست به مرجع ذیربط کند. مراجع ذیربط و دارای صلاحیت که به موضوع جرایم پزشکی و شکایت از پزشک رسیدگی می کنند؛ شورای حل اختلاف، تعزیرات حکومتی، سازمان نظام پزشکی کشور و در راس همه امور دادسرا می باشد. پس در نظر داشته باشیم که وکیل مجرب و باتجربه در این زمینه، پس از طرح دادخواست شکایت آن را به مرجع مربوط تسلیم می کند. وظیفه وکیل دفاع از تمامیت حقوق موکل خود بر اساس قانون است.

حال اگر دنبال وکیل برای شکایت از پزشک هستید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

مجازات تعیین شده از سوی قانون در صورت مقصر بودن پزشک

زمانی که شخص به طرح شکایت از پزشک مقصر اقدام می کند، قانون و وکیل شکایت از پزشک تمامی جوانب و اسناد و مدارک موجود پرونده را بررسی می کنند. در صورت تایید قصور پزشکی طبق قانون، مجازاتی برای وی در نظر گرفته می شود که بر حسب جرم مرتکب شده متفاوت است. توبیخ کتبی و شفاهی در نظام پزشکی و درج در پرونده، محرومیت موقت و یا دائم از کار به مدت معلوم شده، لغو پروانه پزشکی و علاوه بر آن مجبور به پرداخت دیه و ممکن است مجبور به تحمل حبس شود.

لزوم وکیل شکایت از پزشک در تنظیم دادخواست

زمانی که بیمار به خاطر قصور پزشکی دچار مشکلات می شود وکیل شکایت از پزشک در نحوه طرح شکایت به او مشاوره می دهد. لزوم وجود وکیل به خاطر دانش وی و مهارت او در روند رسیدگی به پرونده است. شخص بیمار یا خانواده او شاید به دلیل لطمه روحی یا جسمی توانایی طی کردن روند دادگاهی نباشند، پس وجود وکیل نیاز است چون تمامی کارهای شکایت از پزشک بر عهده او خواهد بود. همچنین نکات مهم و ضروری در طرح دعوی اینچنینی را به موکل خود متذکر می شود. حتما به وی یادآوری می کند که در طرح شکایت باید به موضع خود مطمئن باشد وگرنه پزشک از وی اعاده حیثیت می کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • چهارشنبه/ ۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400050604338
  • خبرنگار : 30054